Geplaatst: 28-09-2010 22:08
de assen voor de wielen zijn ook aangepast. De gegoten exemplaren werden voorzichtig weggefreesd, en ze zullen worden vervangen door gedraaide wielplaten uit messing. Geen gedoe en geklieder met verf dus, en altijd de correcte kleur.
De buitenkant van een wiel zag er zo uit, rechts ervan een opgekuisd wiel met de gedraaide wielplaat. Onderaan een wielplaat voor de voor- en achterkant van een wiel.
en de binnenkant:
Dan heb de voor- en achterophanging annex assen eens gedryfit, en de cardanas gepast. Geen problemen hier, en het onderdeel kan perfect dienen.
De stabilisatoren echter zijn aan de dikke kant, en het plastic onderdeel van 1,7mm zal worden vervangen door een messing staaf van 1,2 mm. Je ziet hier zowel het oude als een nieuw onderdeel ter vergelijking.
Ik heb ook hetzelfde gedaan met de draagarmen voor de spatborden en treeplanken. Je ziet een oud en een nieuw onderdeel, daarna het geheel.
De voorste stabilisatoren moeten er ook aan geloven. Het onderdeel is net als zijn collega's aan de achterkant niet slecht van vorm, maar gewoon veel te dik. Ook dit onderdeel krijgt dus een messing scratchbuild vervanging.
Hier gaat het om een vorkvormige torsiestang, dus er diende gesoldeerd te worden. De eerste foto toont de geplooide en gesoldeerde vork. Die vork moet nog worden voorzien van het kleine balhoofd aan de op van de vork. Dat stukje werd van het plastic onderdeel gesneden, ingeboord en over de gesoldeerde vork geschoven. Even droogpassen en klaar. Enkel nog wat opkuisen en te lange uiteindjes een beetje inkorten.
En dan nog een overzicht van de werken van vandaag:
De buitenkant van een wiel zag er zo uit, rechts ervan een opgekuisd wiel met de gedraaide wielplaat. Onderaan een wielplaat voor de voor- en achterkant van een wiel.
en de binnenkant:
Dan heb de voor- en achterophanging annex assen eens gedryfit, en de cardanas gepast. Geen problemen hier, en het onderdeel kan perfect dienen.
De stabilisatoren echter zijn aan de dikke kant, en het plastic onderdeel van 1,7mm zal worden vervangen door een messing staaf van 1,2 mm. Je ziet hier zowel het oude als een nieuw onderdeel ter vergelijking.
Ik heb ook hetzelfde gedaan met de draagarmen voor de spatborden en treeplanken. Je ziet een oud en een nieuw onderdeel, daarna het geheel.
De voorste stabilisatoren moeten er ook aan geloven. Het onderdeel is net als zijn collega's aan de achterkant niet slecht van vorm, maar gewoon veel te dik. Ook dit onderdeel krijgt dus een messing scratchbuild vervanging.
Hier gaat het om een vorkvormige torsiestang, dus er diende gesoldeerd te worden. De eerste foto toont de geplooide en gesoldeerde vork. Die vork moet nog worden voorzien van het kleine balhoofd aan de op van de vork. Dat stukje werd van het plastic onderdeel gesneden, ingeboord en over de gesoldeerde vork geschoven. Even droogpassen en klaar. Enkel nog wat opkuisen en te lange uiteindjes een beetje inkorten.
En dan nog een overzicht van de werken van vandaag: