Ford GT 40-Trumpeter-1/12
-
- Clublid
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 05-06-2010 10:31
Misschien kunt ge uw ideeënbak hier nog even bijvullen: http://racing.conceptforum.net/t3432-ford-gt-40-1-8
Diene zot is een GT40 aan het bouwen op 1/8, FROM SCRATCH !!
Hij heeft wel een boel interessante referentiefoto's gepost. Daar komt echt geen einde aan, als ge dat begint te lezen.
Diene zot is een GT40 aan het bouwen op 1/8, FROM SCRATCH !!
Hij heeft wel een boel interessante referentiefoto's gepost. Daar komt echt geen einde aan, als ge dat begint te lezen.
Groetjes,
Domi.
Domi.
-
- Clublid
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 28-12-2009 18:16
-
- Clublid
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 28-12-2009 18:16
Het is ondertussen alweer enkele maanden geleden dat er nog een update gekomen is van onze GT 40,dus hoog tijd hiervoor.
We hebben ons de laatste tijd gebogen over het dashboard.
Aangezien we de transkit van KA-models hebben aangeschaft, is het maar normaal dat we deze gebruiken. Maar, op diverse internetfora heeft men er geen goed woord over.Zo zouden er heel wat dingen niet passen,maar dat schrikt ons niet af.
Eerst werden de cirkels en knopjes verwijdert,want deze worden vervangen.
Allereerst heb ik besloten om de klokjes zelf te draaien,want ik heb me onlangs zo'n draaibankje aangeschaft. Ideaal dus om iets uit te proberen.
Hier de eerste van 7 klokken.
Na ongeveer een uurtje,dit resultaat
Het geheel werd gespoten met een spuitbus van Tenco welke textuur nabootst. Eerst dacht ik om gewoon mat-zwart te gebruiken,maar omdat er reeds overvloedig gebruik gemaakt zal worden van zwart in het interieur,lijkt me dit beter af te steken tegenover de rest.
Daarna werden de foto-etch wijzerplaten aangebracht,waarna de glaasjes gemaakt zijn met 2componentenlijm.
Vervolgens de schakelaars en zekeringenkast aangebracht.
Het volgende zal zijn het aanbrengen van diverse kabels die uit het dashboard uitsteken,en natuurlijk het stuur.
Maar dat is voor de volgende keer.
We hebben ons de laatste tijd gebogen over het dashboard.
Aangezien we de transkit van KA-models hebben aangeschaft, is het maar normaal dat we deze gebruiken. Maar, op diverse internetfora heeft men er geen goed woord over.Zo zouden er heel wat dingen niet passen,maar dat schrikt ons niet af.
Eerst werden de cirkels en knopjes verwijdert,want deze worden vervangen.
Allereerst heb ik besloten om de klokjes zelf te draaien,want ik heb me onlangs zo'n draaibankje aangeschaft. Ideaal dus om iets uit te proberen.
Hier de eerste van 7 klokken.
Na ongeveer een uurtje,dit resultaat
Het geheel werd gespoten met een spuitbus van Tenco welke textuur nabootst. Eerst dacht ik om gewoon mat-zwart te gebruiken,maar omdat er reeds overvloedig gebruik gemaakt zal worden van zwart in het interieur,lijkt me dit beter af te steken tegenover de rest.
Daarna werden de foto-etch wijzerplaten aangebracht,waarna de glaasjes gemaakt zijn met 2componentenlijm.
Vervolgens de schakelaars en zekeringenkast aangebracht.
Het volgende zal zijn het aanbrengen van diverse kabels die uit het dashboard uitsteken,en natuurlijk het stuur.
Maar dat is voor de volgende keer.
-
- Clublid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 22-04-2010 12:24
-
- Clublid
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 28-12-2009 18:16
Jimmy,ik zal de Ford vrijdag eens meebrengen. De invloed van den Dominique is inderdaad niet te onderschatten. We zijn ondertussen zelfs begonnen met foto-etch te maken,en hebben al meer afgelachen als geetst.jimmy tinel schreef:amaai patrick !
kei knap
die moogt ge wel eens laten zien voor "close inspection"
P.S ook een draaibank, den dominique zijn goede invloed?
wel knap dat ge dit zelf kunt
samenvatting : bij MV Leuven zit een pak talent!
Wat betreft het talent; dat is inderdaad veelvuldig aanwezig,vooral bij die figuurschildermannekes.
-
- Clublid
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 28-12-2009 18:16
Zo stilletjes aan gaan we de wielophanging monteren,zodat onze Ford eindelijk op zijn wielen kan staan.
Maar eerst ga ik een onderdeeltje onder handen nemen,namelijk de koeling voor de achterste remmen.
Hier ga ik het bovenste stukje draaien in aluminium(ja, ik heb de smaak te pakken)
Vervolgens het bovenste stuk verwijderen.
Dan de rubberslang maken met zwarte krimpkous voor electronicagebruik.
eerst een koperdraad over de juiste diameter draaien ( een boortje van 5mm in dit geval).
Vervolgens de krimpkous er overtrekken en verwarmen met in dit geval een brandertje voor creme-brulee te maken.
Dan de twee onderdelen samen met de rubberslang samenvoegen,en nog enkele foto-etch spanringen aan brengen
Het onderste suk nog zwart verven en het ding is klaar.
Eenmaal gemonteerd kan aan de eigenlijke montage van de wielophanging begonnen worden,maar d'as voor de volgende keer.
Maar eerst ga ik een onderdeeltje onder handen nemen,namelijk de koeling voor de achterste remmen.
Hier ga ik het bovenste stukje draaien in aluminium(ja, ik heb de smaak te pakken)
Vervolgens het bovenste stuk verwijderen.
Dan de rubberslang maken met zwarte krimpkous voor electronicagebruik.
eerst een koperdraad over de juiste diameter draaien ( een boortje van 5mm in dit geval).
Vervolgens de krimpkous er overtrekken en verwarmen met in dit geval een brandertje voor creme-brulee te maken.
Dan de twee onderdelen samen met de rubberslang samenvoegen,en nog enkele foto-etch spanringen aan brengen
Het onderste suk nog zwart verven en het ding is klaar.
Eenmaal gemonteerd kan aan de eigenlijke montage van de wielophanging begonnen worden,maar d'as voor de volgende keer.
-
- Clublid
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 05-06-2010 10:31