Geplaatst: 09-06-2011 12:09
Het wordt nu stillekes tijd dat de Ford zijn schoenen (banden in dit geval) mag gaan aantrekken.Hiervoor moet eerst de wielophanging gemonteerd worden,en hier ben ik toch niet helemaal mee tevreden.De diverse stangen die tevens voor stevigheid zouden moeten zorgen,zien er volgens mij niet uit,en die zijn later dan nog prominent zichtbaar. Dan maar vervangen die hap...
Ik ben al begonnen met monteren.
Het gaat dus in hoofdzaak om de twee stangen die horizontaal en vertikaal op de foto te zien zijn. Ik ga er zogenaamde uni-ball verbindingen voor maken.
Zie hier de foto's
Bovenaan zie je het origineel,met daaronder de 7onderdelen die nodig zijn om het stuk te maken. Deze zijn weer door de draaibank gegaan (ik begin dat plezant te vinden dat draaien).
Op de onderste foto zie je de twee uiteinden die gesoldeerd zijn.
Even passen...
En dan een kleurtje geven.
Ziezo, het bovenste stukje plastic kan aan de kant,en is nu vervangen door een messing stuk dat ook merkelijk steviger aanvoelt, want door het feit dat ik de gehele uitlaat uit de transkit gebruikt heb,welke in white-metal is, is het gewicht van het motorgedeelte eigenlijk te hoog voor het broze plastic. De achterophanging moet eigenlijk ondersteund worden,ander zakt hij door zijn achterwielen. Bij een volgende GT 40 zal ik de gehele ophanging vervangen,maar dit is nu niet meer mogelijk.
Zo ziet de linkerachterkant er voorlopig uit...
Hier en daar ga ik nog een paar moeren aanbrengen,en natuurlijk de rechterkant om dan aan de voorkant te beginnen.
Ik ben al begonnen met monteren.
Het gaat dus in hoofdzaak om de twee stangen die horizontaal en vertikaal op de foto te zien zijn. Ik ga er zogenaamde uni-ball verbindingen voor maken.
Zie hier de foto's
Bovenaan zie je het origineel,met daaronder de 7onderdelen die nodig zijn om het stuk te maken. Deze zijn weer door de draaibank gegaan (ik begin dat plezant te vinden dat draaien).
Op de onderste foto zie je de twee uiteinden die gesoldeerd zijn.
Even passen...
En dan een kleurtje geven.
Ziezo, het bovenste stukje plastic kan aan de kant,en is nu vervangen door een messing stuk dat ook merkelijk steviger aanvoelt, want door het feit dat ik de gehele uitlaat uit de transkit gebruikt heb,welke in white-metal is, is het gewicht van het motorgedeelte eigenlijk te hoog voor het broze plastic. De achterophanging moet eigenlijk ondersteund worden,ander zakt hij door zijn achterwielen. Bij een volgende GT 40 zal ik de gehele ophanging vervangen,maar dit is nu niet meer mogelijk.
Zo ziet de linkerachterkant er voorlopig uit...
Hier en daar ga ik nog een paar moeren aanbrengen,en natuurlijk de rechterkant om dan aan de voorkant te beginnen.