Citroen 15-Six "Traction Avant" 1952 Heller 1/8
-
- Clublid
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 05-06-2010 10:31
Major update, deze keer: de motor is volledig ingebouwd en alle bekabeling werd aangesloten.
Wat zijn de genomen acties:
- inbouw batterij en scratchbuild van de batterijkabels. Ik heb de klemmen behouden en bevestigd aan kabels van eigen fabrikaat,
- een verbinding aangebracht tussen de carburator en de hefboom voor het gaspedaal,
- aansluiten van de verschillende kabels die in de vorige stappen werden toegevoegd aan de firewall en de daaraan verbonden onderdelen,
- bedrading van de volledige ontsteking volgens electrisch schema,
- en de allerwakkersten onder jullie, die hebben natuurlijk al in de mot dat ook nog bijkomende weathering werd aangebracht aan motor, cablage en firewall.
Na het nemen van de vorige foto's zag ik dat de benzinefilter nog ontbrak. Dat is inmiddels verholpen:
Next up: ophanging vooraan vervolledigen.
Enjoy!
Wat zijn de genomen acties:
- inbouw batterij en scratchbuild van de batterijkabels. Ik heb de klemmen behouden en bevestigd aan kabels van eigen fabrikaat,
- een verbinding aangebracht tussen de carburator en de hefboom voor het gaspedaal,
- aansluiten van de verschillende kabels die in de vorige stappen werden toegevoegd aan de firewall en de daaraan verbonden onderdelen,
- bedrading van de volledige ontsteking volgens electrisch schema,
- en de allerwakkersten onder jullie, die hebben natuurlijk al in de mot dat ook nog bijkomende weathering werd aangebracht aan motor, cablage en firewall.
Na het nemen van de vorige foto's zag ik dat de benzinefilter nog ontbrak. Dat is inmiddels verholpen:
Next up: ophanging vooraan vervolledigen.
Enjoy!
Groetjes,
Domi.
Domi.
-
- Clublid
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 28-12-2009 18:16
-
- Clublid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 22-04-2010 12:24
-
- Clublid
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 05-06-2010 10:31
Kleine update.
Veel is er niet gebeurd sinds de laatste keer. Niet veel tijd om te bouwen, en ondertussen ook een paar andere kleine dingen gedaan. Ge kent dat.
Ik heb de voorste ophanging afgewerkt. De aandrijfassen zijn gemonteerd, alsook de trommels en de remleidingen naar die trommels. Het was een hele toer om die leidingen aan de connectoren vast te maken. Als jullie dit model ooit bouwen, connecteer dan de leidingen VOORALEER de motor in te bouwen. Dat scheelt heel wat in werkcomfort. Je bent gewaarschuwd.
Verder heb ik ook de vijf velgen tesamen gelijmd, gespoten met Motip lak, overspoten met Gunze satijn vernis, en verder ingekleurd met olieverf. Het enige dat nog moet worden gedaan zijn de ventielen. Ik wacht liever even tot alles nu mooi droog is vooraleer ik die velgen verder behandel.
Het hart van de velgen wordt bedekt door de wieldoppen, dus ik heb niet de moeite genomen om dit helemaal te weatheren.
Daarentegen wordt het reservewiel wel iets verder gedetailleerd.
Dan is er ook een aanvang genomen met de radiator. Bovenaan zie je een verbeterde overdrukklep met ingezonken drukventiel. Moet nog verder afgewerkt worden, en uiteraard gespoten en in detail afgeschilderd.
Voilà, dat was het. De volgende 2 weken zal er niet gebouwd worden wegens vakantie, dus het zal efkes stil blijven rond de Traction.
Enjoy!
Veel is er niet gebeurd sinds de laatste keer. Niet veel tijd om te bouwen, en ondertussen ook een paar andere kleine dingen gedaan. Ge kent dat.
Ik heb de voorste ophanging afgewerkt. De aandrijfassen zijn gemonteerd, alsook de trommels en de remleidingen naar die trommels. Het was een hele toer om die leidingen aan de connectoren vast te maken. Als jullie dit model ooit bouwen, connecteer dan de leidingen VOORALEER de motor in te bouwen. Dat scheelt heel wat in werkcomfort. Je bent gewaarschuwd.
Verder heb ik ook de vijf velgen tesamen gelijmd, gespoten met Motip lak, overspoten met Gunze satijn vernis, en verder ingekleurd met olieverf. Het enige dat nog moet worden gedaan zijn de ventielen. Ik wacht liever even tot alles nu mooi droog is vooraleer ik die velgen verder behandel.
Het hart van de velgen wordt bedekt door de wieldoppen, dus ik heb niet de moeite genomen om dit helemaal te weatheren.
Daarentegen wordt het reservewiel wel iets verder gedetailleerd.
Dan is er ook een aanvang genomen met de radiator. Bovenaan zie je een verbeterde overdrukklep met ingezonken drukventiel. Moet nog verder afgewerkt worden, en uiteraard gespoten en in detail afgeschilderd.
Voilà, dat was het. De volgende 2 weken zal er niet gebouwd worden wegens vakantie, dus het zal efkes stil blijven rond de Traction.
Enjoy!
Groetjes,
Domi.
Domi.
-
- Clublid
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 05-06-2010 10:31
Hoog tijd dat we nog eens een update posten.
Ik heb de radiator verweerd en gemonteerd. Het was een beetje puzzelen om hem op de juiste plaats (en vooral recht) te zetten, maar uiteindelijk is het dan toch mooi gelukt.
De achterkant moest een beetje uitgesneden worden om hem mooi rond de ventilator te laten passen. Verder geen noemenswaardige problemen.
Op de laatste foto zie je een eerste poging tot een aangepaste luchttoevoerleiding voor de verwarming. De meegeleverde blijkt ongeveer een halve centimeter te kort, en daarenboven zit de benzinepomp serieus in de weg. Ik heb de pomp al wat dichter bij het blok gezet, maar toch is het nodig om de toevoer rond de pomp te leiden.
Een beetje putty links en rechts, en het kan gemonteerd worden.
Het begint stilaan op een auto te lijken.
Ik heb de radiator verweerd en gemonteerd. Het was een beetje puzzelen om hem op de juiste plaats (en vooral recht) te zetten, maar uiteindelijk is het dan toch mooi gelukt.
De achterkant moest een beetje uitgesneden worden om hem mooi rond de ventilator te laten passen. Verder geen noemenswaardige problemen.
Op de laatste foto zie je een eerste poging tot een aangepaste luchttoevoerleiding voor de verwarming. De meegeleverde blijkt ongeveer een halve centimeter te kort, en daarenboven zit de benzinepomp serieus in de weg. Ik heb de pomp al wat dichter bij het blok gezet, maar toch is het nodig om de toevoer rond de pomp te leiden.
Een beetje putty links en rechts, en het kan gemonteerd worden.
Het begint stilaan op een auto te lijken.
Groetjes,
Domi.
Domi.
-
- Clublid
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 05-06-2010 10:31
Nog eens een update.
Wat heb ik gedaan sinds vorige update:
- alle slangen tussen de radiator en motor werden aangesloten,
- de aangepaste luchttoevoer voor de verwarming is op zijn plaats gezet,
- de luchtfilter werd toegevoegd.
Hiermee is het werk in het vooronder zo goed als afgesloten, en kunnen we ons nu op de onderkant concentreren.
Enjoy!
Wat heb ik gedaan sinds vorige update:
- alle slangen tussen de radiator en motor werden aangesloten,
- de aangepaste luchttoevoer voor de verwarming is op zijn plaats gezet,
- de luchtfilter werd toegevoegd.
Hiermee is het werk in het vooronder zo goed als afgesloten, en kunnen we ons nu op de onderkant concentreren.
Enjoy!
Groetjes,
Domi.
Domi.