Tot mijn afgrijzen moet ik vaststellen dat het alweer een maand geleden is dat er nog eens wat werd toegevoegd aan deze thread, dus bij deze ...
De carrosserie werd aan de bodemplaat bevestigd. Niet zonder slag of stoot, dat was wel te verwachten, maar eigenlijk viel het best mee.
Het grootste knelpunt was de verlijming tussen de randen van de bodemplaat en die van de carrosserie zelf. Die moeten kop-aan-kop worden verlijmd, en dat is altijd lastig. Bovendien heb je zo weinig speling om dingen te corrigeren, dat je in feite heel de constructie op zijn plaats moet dwingen.
Maar goed, hij zit er op.
Volgende stap was het monteren van de hemel. Die paste - in tegenstelling tot hetgeen ik heb gehoord van PlasticHans - van geen kanten op mijn kit. Op één of andere manier is dat ding gewoon veel te klein ...
Ik heb dus maar gekozen voor een compromis: vooraan een spleet laten, en achteraan bijwerken rond de achterruit.
Dat monteren van die achterruit was ook geen lachertje. De hemel drukte zodanig tegen de randen van de achterruit dat die met geen geweld bleef zitten. en zodoende ging het daar bijna compleet mis, want ei zo na hing heel de boel onder de 2-componentenlijm.
Het meeste is in orde gekomen. De randen rond de achterruit werd aan de binnenkant met masking tape afgewerkt en bijgeschilderd. Ik zal hetzelfde moeten doen met de hoedenplank, want bij een dryfit bleek dat de hemel daarop niet aansluit, dus die moet iets groter gemaakt worden.
Bij het monteren van de voorste sierlijstjes (aan de voorste deuren ter hoogte van de vloerplaat) blijkt ook dat de lak reageerde op de lijm. Ik had secondenlijm in gelvorm gebruikt, en de lak sloeg wit uit. Een poging om dat te corrigeren heeft tot lakschade geleid, en dat moet dan een beetje worden gecamoufleerd. Maar geen rampen die niet kunnen worden aangepakt.
In het vervolg zal ik dus maar best 2 componentenlijm gebruiken in de buurt van die lak, die is wat neutraler van samenstelling.
Enfin, dit is al weer achter de rug. Hij is bijna af , sullen we maar zeggen ...