Update.
De bekabeling in het vooronder is nu compleet. Alles wordt in een volgende fase aan de motor aangesloten. Dat wil zeggen: ontstekingskabels, aansluitingen voor starter en ventilator.
De leidingen voor remvloeistof zijn toegevoegd: aansluiting aan de vulpot, rempomp en verdeler. De leidingen naar de trommels en naar achteren toe zijn aangelegd, maar kunnen uiteraard nu nog niet op lengte worden geknipt.
Verder ook nog: de waterafloopbuizen bovenaan de firewall, de aansluiting voor de snelheidsmeter en voeding voor het dashboard.
Het begint aardig druk te worden in het vooronder van de Citroën:
Dan heb je nog de benzinefilter. Die was niet in de kit te vinden, dus heb ik zelf ééntje gemaakt. Nog steeds met de Sakatsu-bouten, dat wel.
Ik heb de filter zelf gedraaid in aluminium (2 aparte onderdelen omdat dit makkelijker schildert), doorgeboord met 1,2mm en een koper staafje helemaal door beide onderdelen gestoken. Afwerken met bouten, krimpkous en klemmen van Acustion, op maat plooien en klaar.
Eens alles naar wens is, rest je niets meer dan het opnieuw te demonteren, schilderen en terug samen te voegen:
Dit moet nog gemonteerd worden, in de volgende fase van het bouwplan. Volgens het plan moet dit nu reeds tegen de firewall worden gelijmd, maar ik wacht hier even mee tot de motor ingebouwd is, en dus de correcte afstanden tussen carburator en zijwand kan gemeten worden.
Tot nog toe heb ik Sakatsu-koppelingen gebruikt voor de koppelingen in de bekabeling, maar eigenlijk is dat een overbodige luxe. Ik heb een draaibank staan, dus kan ik mijn koppelingen gemakkelijk zelf maken, zoals ik onlangs op een ander forum heb geleerd.
je neemt een zeskant baar, je boort ze in met behulp van de draaibank en dan heb je niet meer te doen dan een stukje af te steken. Klaar komt Piet (of hoe heet die ook alweer?).
Die zodanig verkregen "bouten" zou je nog kunnen voorzien van interne draad als je dat nodig acht, niks staat je in de weg om je eigen gereedschappen en benodigdheden te bouwen. Scheelt ook een hoop in het budget voor aftermarketspullen.
Wat kan je allemaal doen met die gedraaide "bouten"? Kijk zelf maar wat je kan doen met een buitendiameter van 1,5 mm, ingeboord met 1,2 mm, met of zonder de afsteekrestjes weggesneden:
Enjoy en zalig Paasfeest