Geplaatst: 16-04-2013 23:41
De meesten hebben ondertussen al wel gezien dat de Traction Avant al iets - alhoewel niet echt veel wegens andere drukke toestanden - verder gevorderd is.
De radiator staat er al een tijdje op. Die werd eerst gespoten met Motip Chrome, wat best wel een mooi effect geeft als er voldoende licht op staat, maar alles kan beter. Daarom heb ik wat geëxperimenteerd met het product van C1 models. Dat is iets als grafietpoeder dat je aanbrengt op een zwarte enamel. Het poeder geeft al onmiddellijk een glans maar als je het voorzichtig opblinkt, dan wordt het echt glanzend. Het uiteindelijke resultaat is zoiets als een "zwarte" chroomlaag: je ziet dat het zwart is, maar toch zit er hoogglans op.
Het grote voordeel tegenover Alclad is dat dit opnieuw kan worden bijgewerkt: vingerafdrukken kan je gewoon uitpolieren met een zacht doekje of je brengt opnieuw een dun laagje poeder aan, en opblinken maar weer.
De voorbumper en de lampspiegels zijn met dat poeder gedaan. Die lampen vind ik trouwens wel leuk: met dat geel gekleurde ampouletje er in geeft dat die typische gele reflectie van toen.
Maar terzelfdertijd stond ik dus voor een probleem met die radiator, want die was in een heel andere tint dan de bumper. Dus heb ik die maar opnieuw mat gemaakt (met een beetje white spirit) en terzelfdertijd hem een beetje patine meegegeven. Een te restaureren onderdeel op de auto, zeg maar.
By the way: die luchtfilter heb ik opnieuw moeten demonteren, 1 cm inkorten en pas dan paste hij opnieuw tussen de vleugels. Ik weet niet waar het verkeerd gegaan is, maar volgens mij paste hij perfect zoals hij gemonteerd stond. Op één of andere manier moet ik iets verkeerd gedaan hebben bij ofwel het monteren van de vleugels of het monteren van de filter, maar ik kan niet vinden wat het is. Enfin, nu zit hij er weer op.
Piccies :
De radiator staat er al een tijdje op. Die werd eerst gespoten met Motip Chrome, wat best wel een mooi effect geeft als er voldoende licht op staat, maar alles kan beter. Daarom heb ik wat geëxperimenteerd met het product van C1 models. Dat is iets als grafietpoeder dat je aanbrengt op een zwarte enamel. Het poeder geeft al onmiddellijk een glans maar als je het voorzichtig opblinkt, dan wordt het echt glanzend. Het uiteindelijke resultaat is zoiets als een "zwarte" chroomlaag: je ziet dat het zwart is, maar toch zit er hoogglans op.
Het grote voordeel tegenover Alclad is dat dit opnieuw kan worden bijgewerkt: vingerafdrukken kan je gewoon uitpolieren met een zacht doekje of je brengt opnieuw een dun laagje poeder aan, en opblinken maar weer.
De voorbumper en de lampspiegels zijn met dat poeder gedaan. Die lampen vind ik trouwens wel leuk: met dat geel gekleurde ampouletje er in geeft dat die typische gele reflectie van toen.
Maar terzelfdertijd stond ik dus voor een probleem met die radiator, want die was in een heel andere tint dan de bumper. Dus heb ik die maar opnieuw mat gemaakt (met een beetje white spirit) en terzelfdertijd hem een beetje patine meegegeven. Een te restaureren onderdeel op de auto, zeg maar.
By the way: die luchtfilter heb ik opnieuw moeten demonteren, 1 cm inkorten en pas dan paste hij opnieuw tussen de vleugels. Ik weet niet waar het verkeerd gegaan is, maar volgens mij paste hij perfect zoals hij gemonteerd stond. Op één of andere manier moet ik iets verkeerd gedaan hebben bij ofwel het monteren van de vleugels of het monteren van de filter, maar ik kan niet vinden wat het is. Enfin, nu zit hij er weer op.
Piccies :