Honda S800 - Tamiya - 1/24 - Themabuild

Alles wat te maken heeft met het bouwen van voertuigen burgerlijk gebruik
Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Bericht door Dominique Beerts » 27-02-2011 20:31

Omdat ik niks weet van werken met olieverf, afwerken van de weathering, maken van een ondergrond, .... En Ron heeft me vorige keer moeten uitleggen hoe ge best werkt met die pigmentpoeierkes.
Is dat reden genoeg om nog eens in de les te mogen zitten, meneer Gijs? :wink:
Groetjes,
Domi.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 28-02-2011 06:37

Ok, u bent toegelaten :P
What we do is art, not just painting.

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 01-03-2011 00:39

Staffen Toebak, ik leer hier elke dag weer bij en geen klein bekke
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Bericht door Dominique Beerts » 06-03-2011 15:00

Ik heb de grove verfwerken afgerond, en ben al begonnen met hier en daar een paar onderdelen samen te bouwen. Het vooronder (firewall en binnenste spatborden) werd aan de carosserie bevestigd, ik ben bezig met enkele onderdelen voor het interieur (of wat er van overblijft) maar daar is voorlopig niet veel spectaculairs te tonen.

Het vooronder en de deur werden al een beetje besmeurd met wat olieverf, in diverse tinten bruin en die kleuren werden (al dan niet verdund met white-spirit) wat geblend. Helemaal tevreden ben ik niet. Het komt me een beetje te oranje over.
Ik ga dan ook een paar dagen pauze inlassen en zien wat er kan worden verbeterd.
Second opinion / aanmerkingen / opmerkingen natuurlijk steeds welkom.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Groetjes,
Domi.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 07-03-2011 08:04

Ik ben geen cursus-lesgever aangezien ik hier weinig vanaf weet. Ik vind het knap.
Moest je willen, op de club is er een FAQ-boek over tanks, waarin prachtig uitgelegd staat hoe je die dingen kan doen.

PS: Check even je persoonlijke berichten.
What we do is art, not just painting.

Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Bericht door Dominique Beerts » 20-03-2011 20:46

Ik heb nog wat met verf zitten klodderen. Ik ben gewoon verder gegaan op het elan van hetgeen ik in Jabbeke ben gestart.

Nog verre van gedaan, maar zo ziet het Hondake er nu uit:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Groetjes,
Domi.

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 20-03-2011 21:06

Dan toch liefst niet in brand steken Dominique, wordt een verroest juweeltje. :roll:
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Bericht door Dominique Beerts » 15-05-2011 18:55

Even een kleine update om de werkzaamheden tot nog toe even samen te vatten en een stand van zaken te geven vooraleer we verdergaan met de bouw van deze vergane glorie. :)

Ik had nog voor mijn verlof de scharnieren vervangen (zoals hierboven al werd gesuggereerd waren die veel te dik uitgevoerd, alhoewel correct van vorm). Het gebruikte materiaal is alusheet, in reepjes gesneden en geplooid met een plooitangetje. Op de eerste foto is dat te zien, alhoewel ik geen close-up foto van de scharnieren zelf heb genomen.

Verder is vooral gewerkt aan de bekabeling van het model. Helemaal accuraat zal het niet zijn, maar ik heb toch de referentiefoto's gevolgd. Nu is het met dit soort van modellen dat je een enorme vrijheid hebt (om niet te zeggen volledige vrijheid) in het neerzetten van niveau van detail, of beter het ontbreken ervan).
Ik heb me beperkt tot het aanbrengen van remleidingen, stroomaansluitingen op de zekeringskas, bobijn, en enkele kabeltjes die uit de middenconsole komen piepen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


De zeteltjes werden onderhanden genomen en het rottingsproces is ook aanwezig in de zitting. De zeteltjes zullen worden ingebouwd in het interieur en dan is hij op enkele kleine details na zo goed als af. Dan komt het erop neer dat de basis moet worden gebouwd, en wat extra vuil kan worden aangebracht op de wagen en de basis.

Afbeelding

Enjoy!
Groetjes,
Domi.

patrick Aertgeerts
Clublid
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-12-2009 18:16

Bericht door patrick Aertgeerts » 16-05-2011 08:19

Dominique Beerts schreef: Enjoy!
Ge moogt gerust zijn. De vakantie heeft je duidelijk deugd gedaan.

Plaats reactie