En dan eindelijk nog eens een update. Niet dat ik stil heb gezeten, verre van, maar hetgeen gedaan moest worden was nu ook weer niet zo spectaculair. Dus heb ik alles maar gebundeld.
Ik heb tijdens de werkzaamheden geen foto's genomen. Daardoor heb ik nu enkel foto's van de reeds geprimede onderdelen, maar dat zal de pret zeker niet drukken.
We beginnen met de kas: alle roestgaten zijn gemaakt. Het is belangrijk niet te overdrijven, omdat je het plastiek flinterdun moet schuren, en je zou het model wel eens kunnen breken als je teveel materiaal wegneemt. Ik ga het hierbij laten, de rest wordt met verf opgelost.
Het chassis dan, niet zo veel te melden, enkel dat alles klaar staat om mat-zwart te worden gespoten.
De uitgesneden deur heb ik een bluts gegeven. Ik heb van iemand van On The Road een tip gekregen dat het mogelijk was om het model te verwarmen boven een vlam van een kaars (weliswaar mits een veilige afstand te behouden), Je kan dan met een afgerond voorwerp het plastic in de gewenste vorm duwen. Maar dat heb ik niet aangedurfd, omdat ik schrik heb om het model onherroepelijk te vervormen bij het verwarmen. Het moment van het wak worden van de plastic en het ineenschrompelen van het model ligt zo kort bij elkaar dat ik ervan heb afgezien.
Daarom heb ik een variant van deze methode gebruikt: je verwarmt een leeg Tamiya-verfpotje in een kaarsvlam, en wanneer dat heet genoeg staat duw je het tegen het plastic. Het plastic zal dan gedeeltelijk smelten en het effect is hetzelfde als hierboven. Alleen moet ik er wat op zien te vinden om te voorkomen dat volgende keer het glas en de plastic aan mekaar blijven kleven, zodat je van die vervelende plasticlopers krijgt en alles moet bijschuren. Maar goed, one step at a time ...
De raamhevels en handvat aan de deurlijst heb ik opengemaakt, een ideetje dat ik gaandeweg kreeg. Moest het mislukken bij het opensnijden, dan kon ik nog altijd het hele goedje verwijderen, dat is het voordeel van het bouwen van een wrak.
Voor de volledigheid krijg je nog een zicht op de onderkant met de benzinetank.
En last but not least: dashboard en firewall.
In het dashboard werden alle klokken weggefreesd, alsook de radio. In de plaats heb je nu van die gapende gaten die weeral een duidelijk bewijs van verval moeten leveren. Uit die gaten komen dan enkele draden te bengelen die het geheel moeten vervolledigen.
De firewall heeft wat meer werk gekregen. Daaraan heb ik de zekeringsdoosjes verwijderderd en nieuwe gemaakt. Die werden al ingeboord om de bekabeling binnenkort te kunnen aanbrengen. Ook de ingegoten bobijn is verwijderd, en het reservoir voor ruitensproeivloeistof werd een klein beetje verbeterd qua vorm.
Dan aan de andere kant heb ik de aansluitingen van de remdrukleidingen een beetje verfraaid, want de ingegoten vorm was niet echt fraai om zien.
Dat was het zo een beetje tot nog toe, spuiten dan maar die handel, en het verweren kan beginnen.
Tot updates!