Brawn GP001 -Jenson Button- Silverline 1/43

Alles wat te maken heeft met het bouwen van voertuigen burgerlijk gebruik
Plaats reactie
Bart Schepers
Clublid
Berichten: 21
Lid geworden op: 17-09-2010 10:18

Brawn GP001 -Jenson Button- Silverline 1/43

Bericht door Bart Schepers » 21-06-2011 23:29

Allé we zullen ook nog eens proberen om een WIP te maken. Onder het motto, mag het ook eens iets kleiner :lol:
Het gaat hier over de wagen waarmee Jenson Button wereldkampioen F1 werd in 2009.

De kit is van Silverline oftewel het zusje of broertje van Tameo Dit zien we direct als we het doosje openen. Een bouwbeschrijving in 3D en tal van referentiefoto's, uit het boekje dus !


Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

het decalvel vertoont al wat gaten, te wijten aan mijn enthousiasme :lol: :mrgreen: :lol:


Ik ben begonnen met de white metal ophangingen. Deze werden geschuurd tot grid 1000, daarna een laagje primer en een laagje Motip mat zwart. Alles rechtstreeks uit de bus.
De laatste jaren zijn de meeste ophangingen bij dergelijke kitjes in PE, qua stijfheid en vormvastheid misschien beter maar geef mij maar white metal die qua vorm naar mijn mening korter bij de werkelijk ligt dan "platte PE". Zoals je kan zien op de foto's laat ik altijd een stukje van de sprue aan de onderdelen hangen, dit maakt het schuren en schilderen veel gemakkelijker.

de start:

Afbeelding

Het tussenresultaat.

Zoals je kan zien zijn ze opeens uit carbon :shock: In de kit zitten namelijk reeds op maat gedrukte carbondecals voor de ophangingen. Het was de eerste keer dat ik op schaal 1/43 carbon op ophangingen moest leggen en had toch wel wat vragen ivm met de pasvorm ed.... Maar zoals je kan zien totaal overbodig. Qua pasvorm, dikte, hechting,.... PERFECT

Afbeelding Afbeelding

Enige tegenvaller was de kleur. Op het decalvel zagen ze er vrij goed uit, maar eens op het model waren ze veel te grijs. Daarom werd er een laagje smoke over gelegd wat er meteen al veel beter uitzag.

Afbeelding

Smoke glanst echter veel te fel dus daarover komt nog een laagje satijnvernis.
Hiervoor had ik bij wijze van test eens de satin vernis van Vallejo geprobeerd maar deze komt er te mat naar mijn goesting uit. Een testje met Humbrol satin vernis was meer naar mijn goesting m.a.w alles zal lichtjes worden opgeschuurd en voorzien van de humbrol vernis.



In het chassis werden reeds 2 gaatjes voorzien waarop moertjes gekleefd werden om hem later mooi in een display te kunnen vast vijzen.

Afbeelding

de moertjes zijn dan wel met 2 componenten lijm vastgezet maar voor alle zekerheid heb ik er nog mat magic sculp rond gelegd.


Afbeelding

Hetzelfde werd ook gedaan met het pijpje white metal waarin het parkervijsje komt om het chassis met de body te verbinden. De magic sculp zal er voor zorgen dat het pijpje niet gaat barsten (wat bij resinkitjes dikwijls het geval is)



Afbeelding Afbeelding

Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Bericht door Dominique Beerts » 25-06-2011 00:17

De mensen gaan sebiet nog denken dat hier niks anders gebouwd wordt dan auto's. Waar zitten al die gasten met hun tanks en vliegers? :D
Groetjes,
Domi.

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 25-06-2011 22:45

Dominique Beerts schreef:De mensen gaan sebiet nog denken dat hier niks anders gebouwd wordt dan auto's. Waar zitten al die gasten met hun tanks en vliegers? :D
En ik maar denken dat we alleen maar figurinisten hadden :lol: :lol: :lol:
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

jimmy tinel
Clublid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22-04-2010 12:24

Bericht door jimmy tinel » 27-06-2011 09:15

Onder het motto, mag het ook eens iets kleiner => zeker en vast die mensen met hun schaal 1/12 en groter :lol:

en tanks tjaaa ik kan me misschien gaan omscholen naar auto's bij het zien van zoveel schoons :lol:

Bart Schepers
Clublid
Berichten: 21
Lid geworden op: 17-09-2010 10:18

Bericht door Bart Schepers » 27-06-2011 21:59

jimmy tinel schreef:Onder het motto, mag het ook eens iets kleiner => zeker en vast die mensen met hun schaal 1/12 en groter :lol:

we weten allemaal da da compensatiegedrag is hé Jimmy, ik ben tenminste eerlijk :roll: :roll: :roll:

maar misschien da ik wel ne keer nen 1/24 maak, wie weet :wink:

jimmy tinel
Clublid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22-04-2010 12:24

Bericht door jimmy tinel » 30-06-2011 12:25

maar misschien da ik wel ne keer nen 1/24 maak, wie weet :wink:[/quote]

toevallig nen MFH kit iets in een bepaald blauw kleurtje? :lol:

Bart Schepers
Clublid
Berichten: 21
Lid geworden op: 17-09-2010 10:18

Bericht door Bart Schepers » 30-06-2011 19:58

jimmy tinel schreef:maar misschien da ik wel ne keer nen 1/24 maak, wie weet :wink:
toevallig nen MFH kit iets in een bepaald blauw kleurtje? :lol:
met een oranje boordje, volledig mijne smaak :D

Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Bericht door Dominique Beerts » 30-06-2011 20:20

Omdat hier wordt ge-insenew... ge-insiuwee... ge-inzioniwee... ge-zinzinewee... :?:

Ze zeggen hier dat ik aan compensatiedrang lijd, en dus reageer ik NIET meer in deze thread.



:?:
Crap, deed ik het toch ...
Groetjes,
Domi.

patrick Aertgeerts
Clublid
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-12-2009 18:16

Bericht door patrick Aertgeerts » 01-07-2011 10:08

Ik kan er toch ook niet aan doen dat de Jimmy alleen van die grote dozen op zijne zolder vind. :)

Plaats reactie