Jawa 250cc - MKModels - 1/35

Alles wat te maken heeft met het bouwen van voertuigen burgerlijk gebruik
Plaats reactie
Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Jawa 250cc - MKModels - 1/35

Bericht door Dominique Beerts » 13-12-2011 21:04

Iemand zal dan maar de eerste in de rij Jawa's posten zekers?

Het betreft een kitje in schaal 1/35 in resin van MK Models, een Tsjechisch producent die sinds 1991 resin kitjes en conversiesets op de markt gooit. Een vriendelijke meneer die ook talrijke beurzen in de Benelux aandoet, en die met een gezicht vol ongeloof moest vaststellen dat die Belgen plots massaal interesse tonen in de verschillende modellen van deze Jawa.

Leuke aan deze kit is dat hij (tegen een zéér milde meerprijs) te krijgen is met heel mooi geweven spaakwieltjes. Jammer genoeg ben ik vergeten foto's te nemen van de doosinhoud vooraleer ik aan de kit begon, maar ik hoop dat iemand van de collega's vriendelijk genoeg wil zijn dit alsnog te doen? Tenslotte zijn er nog wel enkele van deze kits (in zowel civiele als miltaire versies) in omloop, hier in de club.

Bon, ik ben aan de kit begonnen als een sidekick naast de Traction Avant. Om even de zinnen te kunnen verzetten zeg maar, als het een beetje routinewerk dreigde te worden. En dat was het geval met het stofferen van de zetels / binnenbekleding.

Het kitje laat zich leuk samenbouwen, en in feite ben ik nog nergens een probleem tegengekomen. Alleen is het soms ietwat priegelig, zeker als je die grote brokken van Heller op 1/8 gewoon begint te worden ...

Enige minpuntje vond ik de uitlaatpijpjes. Ik heb gepoogd om het resin onderdeel wat op te kuisen, maar dat is maar half gelukt. Daarom heb ik besloten om ... ja, ge begint me al te kennen.

De foto's dan maar:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Wie volgt? :wink:
Groetjes,
Domi.

Plaats reactie