Mercedes 170V Personenwagen - 1945 - MiniArt - 1/35

Alles wat te maken heeft met het bouwen van voertuigen burgerlijk gebruik
Plaats reactie
Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Mercedes 170V Personenwagen - 1945 - MiniArt - 1/35

Bericht door Dominique Beerts » 12-06-2012 22:03

Als side-kick voor de Traction Avant ben ik deze doos begonnen. Enerzijds om eens iets anders in handen te hebben, anderzijds zal dit model deel uitmaken het project rond de trein annex station van Heverlee, annex ...
We zien wel waar we uitkomen.

De Mercedes 170V was een allround wagen, zowel door burgers als militairen zeer geapprecieerd. Dat maakt dat van deze wagen talloze versies werden ontwikkeld, al dan niet met canvas dak, half open carrosserie en ga zo maar door. Ik zal de standaard (civiele) versie bouwen zoals die door MiniArt wordt aangeboden.

De site van MiniArt geeft een méér dan behoorlijke indruk van wat je in de doos kan vinde, dus ik ga hier niet meer opnieuw een uitgebreide kit-review neertikken. Kijk maar eens op http://miniart-models.com/index.htm?/35095.htm en laat het kwijl maar rijkelijk vloeien.

Ik ben alvast begonnen met het assembleren van het chassis, motor en overbrenging. Op de foto's is nog niets gespoten, ondertussen staat het geheel in "mooi" mat zwart, als onderlaag in afwachting van verdere afwerking met grijstinten. Maar op deze foto's krijg je een beter idee van hetgeen MiniArt in deze fantastische kit heeft weten persen.
By the way: het geheel bevat 320 onderdelen. Niet slecht voor een wagentje op 1/35 ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes,
Domi.

Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Bericht door Dominique Beerts » 20-02-2013 22:42

We zijn deze ook niet vergeten, alhoewel dat er tijdens de werkzaamheden weinig foto's (zeg maar: geen) werden genomen.
We zullen het proberen goed te maken met deze. De kas werd gewoon Tamiya mat zwart gespoten, dan een laag Dupont Clear erover. Het enige dat ik heb moeten doen is een stofje uit het dak polieren, voor de rest is er niks mee gebeurd, zelfs niet opgeblonken.

Let niet op het stof dat er op ligt, dat blaas ik er bij gelegenheid wel eens af ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit chroom werd gedaan met het product van C1 models. Het komt er op neer dat je dat moet aanbrengen bovenop glanzend zwart acryl OF enamel. Ik heb Tamiya mat zwart gebruikt, overspoten met Dupont Clear en dan het poeder erover aangebracht. Het is als werken met grafietpoeder: openwrijven en de glans komt vanzelf. Vingerafdrukken kunnen opnieuw uitgeblonken worden met een zacht doekje.

Het middenstuk is PE, overschilderd met Testors Chrome Silver. Hier kon ik de bovenstaande methode niet gebruiken omdat de clearlak alle gaatjes onherroepelijk zou doen dichtslibben.

Voor kleine oppervlakken zoals hier op 1/35 werkt het heel goed, ik ben er echter niet van overtuigd dat het ook mooi zal werken voor grotere oppervlakken. Een test zal dat moeten bevestigen of tegenspreken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een mockup met een dryfit van de kas op het chassis:

Afbeelding
Groetjes,
Domi.

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 21-05-2013 22:57

Hoe komt het dat ik die nu pas zie op het forum, is gepost 20 februari ?
Nochtans kleuren normaal de bollekes voor het Topic geel als je ze nog niet bekeken hebt !
Nu dus pas opgemerkt, raaaaar!

Het model is inderdaad schitterend, ik zal als side-kick voor mijn sculpteren ook is beginnen schilderen aan de figuurtjes dat eindelijk diene Kardinaal is af geraakt :oops:
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

Plaats reactie