1962 Ferrari 250GTO 3705GT - Model Factory Hiro - 1/24
-
- Clublid
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 05-06-2010 10:31
Nog een update.
Degene die op de open vergadering waren (hele leuke dag trouwens) zullen al hebben gezien dat de body in het rood staat. Ik heb Motip 41550 gebruikt. Is dat te licht of te donker? Ik zou het niet weten, alleen dat die kleur ooit wel degelijk door Ferrari is gebruikt, zij het dan eind jaren '70.
De discussie over de correcte kleur gaan we nooit helemaal achter de rug hebben, dus we gaan ze hiermee dan ook niet herbeginnen. Feit is dat de kleur op zich een beetje donker lijkt, maar in het daglicht (en zeker zonlicht) dan weer helemaal niet. Swat, het moet er mee door.
De velgen heb ik ook afgewerkt.
Die worden opgebouwd door 3 layers van telkens 2 PE-ondelen die op een centrale as worden geschoven, waarbij de buitenste bij het monteren in de buitenste velg vanzelf in de correcte hoek wordt geplooid. Mooi werk en mooi resultaat, ware het niet dat je natuurlijk altijd blijft zien dat het PE is: de spaken blijven plat in plaats van rond.
Maar goed, ik ga ze niet zelf herspaken. Niet die van Ferrari .
Rest me nog een kleine kanttekening: er ontbreekt 1 knock-off (die voor het rechter achterwiel), maar die wordt me nog nabezorgd door iemand die ervaring heeft met resin-casting
We kunnen verder met de onderkant: wielen monteren, uitlaten en bodembescherming.
Degene die op de open vergadering waren (hele leuke dag trouwens) zullen al hebben gezien dat de body in het rood staat. Ik heb Motip 41550 gebruikt. Is dat te licht of te donker? Ik zou het niet weten, alleen dat die kleur ooit wel degelijk door Ferrari is gebruikt, zij het dan eind jaren '70.
De discussie over de correcte kleur gaan we nooit helemaal achter de rug hebben, dus we gaan ze hiermee dan ook niet herbeginnen. Feit is dat de kleur op zich een beetje donker lijkt, maar in het daglicht (en zeker zonlicht) dan weer helemaal niet. Swat, het moet er mee door.
De velgen heb ik ook afgewerkt.
Die worden opgebouwd door 3 layers van telkens 2 PE-ondelen die op een centrale as worden geschoven, waarbij de buitenste bij het monteren in de buitenste velg vanzelf in de correcte hoek wordt geplooid. Mooi werk en mooi resultaat, ware het niet dat je natuurlijk altijd blijft zien dat het PE is: de spaken blijven plat in plaats van rond.
Maar goed, ik ga ze niet zelf herspaken. Niet die van Ferrari .
Rest me nog een kleine kanttekening: er ontbreekt 1 knock-off (die voor het rechter achterwiel), maar die wordt me nog nabezorgd door iemand die ervaring heeft met resin-casting
We kunnen verder met de onderkant: wielen monteren, uitlaten en bodembescherming.
Groetjes,
Domi.
Domi.
-
- Clublid
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 28-12-2009 18:16
-
- Clublid
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 26-12-2009 01:57
-
- Clublid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 22-04-2010 12:24
-
- Clublid
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 05-06-2010 10:31
-
- Clublid
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 05-06-2010 10:31
Na al de heisa van de laatste weken is het hoog tijd om de boel nog eens opnieuw bij te werken. Tussen al het werk rond de expo door heb ik hier en daar nog eens iets aan het model kunnen werken, zonder dat allemaal stapsgewijs op foto te hebben gezet.
In het kort werd:
- het interieur bijgewerkt,
- de decals gezet en
- lak gespoten (zoals steeds DuPont 2K).
Ik beloof in het vervolg toch wat meer uitleg te posten.
In het kort werd:
- het interieur bijgewerkt,
- de decals gezet en
- lak gespoten (zoals steeds DuPont 2K).
Ik beloof in het vervolg toch wat meer uitleg te posten.
Groetjes,
Domi.
Domi.
-
- Clublid
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 05-06-2010 10:31
Nu had ik beloofd om wat meer te posten over de vooruitgang op de Ferrari, maar ik moet toegeven dta dat niet echt gaat lukken. Hij is namelijk afgewerkt.
Je kent dat: je werkt in heel kleine stapjes, te weinig om ze te posten, maar op een bepaald ogenblik ben je dan al zover dat hij eigenlijk af is, zonder dat je überhaupt iets hebt gepost. Nu goed, ik zal proberen het goed te maken met de volgende.
Er rest me alleen nog te zeggen dat ik ben afgestapt van het idee om de motorkap op de wagen te zetten en een scharnierend element te voorzien zodat ze kan worden opengeklapt zoals de 1:1. Het zou teveel schade toebrengen aan de verf aan de binnenkant van de motorkap en de retouches zouden niet te tellen zijn. Ze ligt dus gewoon naast de auto.
Je kent dat: je werkt in heel kleine stapjes, te weinig om ze te posten, maar op een bepaald ogenblik ben je dan al zover dat hij eigenlijk af is, zonder dat je überhaupt iets hebt gepost. Nu goed, ik zal proberen het goed te maken met de volgende.
Er rest me alleen nog te zeggen dat ik ben afgestapt van het idee om de motorkap op de wagen te zetten en een scharnierend element te voorzien zodat ze kan worden opengeklapt zoals de 1:1. Het zou teveel schade toebrengen aan de verf aan de binnenkant van de motorkap en de retouches zouden niet te tellen zijn. Ze ligt dus gewoon naast de auto.
Groetjes,
Domi.
Domi.