1962 Ferrari 250GTO 3705GT - Model Factory Hiro - 1/24

Alles wat te maken heeft met het bouwen van voertuigen burgerlijk gebruik
Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Bericht door Dominique Beerts » 13-04-2015 12:36

Nog een update.
Degene die op de open vergadering waren (hele leuke dag trouwens) zullen al hebben gezien dat de body in het rood staat. Ik heb Motip 41550 gebruikt. Is dat te licht of te donker? Ik zou het niet weten, alleen dat die kleur ooit wel degelijk door Ferrari is gebruikt, zij het dan eind jaren '70.
De discussie over de correcte kleur gaan we nooit helemaal achter de rug hebben, dus we gaan ze hiermee dan ook niet herbeginnen. Feit is dat de kleur op zich een beetje donker lijkt, maar in het daglicht (en zeker zonlicht) dan weer helemaal niet. Swat, het moet er mee door.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De velgen heb ik ook afgewerkt.
Die worden opgebouwd door 3 layers van telkens 2 PE-ondelen die op een centrale as worden geschoven, waarbij de buitenste bij het monteren in de buitenste velg vanzelf in de correcte hoek wordt geplooid. Mooi werk en mooi resultaat, ware het niet dat je natuurlijk altijd blijft zien dat het PE is: de spaken blijven plat in plaats van rond.
Maar goed, ik ga ze niet zelf herspaken. Niet die van Ferrari .

Afbeelding

Afbeelding


Rest me nog een kleine kanttekening: er ontbreekt 1 knock-off (die voor het rechter achterwiel), maar die wordt me nog nabezorgd door iemand die ervaring heeft met resin-casting

We kunnen verder met de onderkant: wielen monteren, uitlaten en bodembescherming.
Groetjes,
Domi.

patrick Aertgeerts
Clublid
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-12-2009 18:16

Bericht door patrick Aertgeerts » 13-04-2015 17:16

Het eeuwige Ferrari-rood enigma. Denk wel dat het heel dicht in de buurt komt. Trouwens, die knock-off, dat komt in orde. Dit word werkelijk een heerlijke 250 gto.

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 13-04-2015 18:25

patrick Aertgeerts schreef:Het eeuwige Ferrari-rood enigma. Denk wel dat het heel dicht in de buurt komt. Trouwens, die knock-off, dat komt in orde. Dit word werkelijk een heerlijke 250 gto.
Heb haar vorige zaterdag gezien, knappe rooie :oops:
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

jimmy tinel
Clublid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22-04-2010 12:24

Bericht door jimmy tinel » 14-04-2015 08:06

heb hem ook de zaterdag gezien en inderdaag magnifiek
die pe spaken : als je zoe op foto ziet dan lijkt het inderdaad wat 2D maar denk als je het model in het echt ziet dat dit echt wel meevalt
Dominique heel knap werk

Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Bericht door Dominique Beerts » 04-05-2015 19:57

Ik heb me nog eens aan de werktafel gezet, en de Ferrari op zijn wielen gekregen.
Vooraan ga ik hem nog iets laten zakken.

Het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes,
Domi.

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 06-05-2015 11:30

Vakmanschap Dominique , vooraan ietsje zakken is denk ik goed idee.
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Bericht door Dominique Beerts » 21-06-2015 16:25

Na al de heisa van de laatste weken is het hoog tijd om de boel nog eens opnieuw bij te werken. Tussen al het werk rond de expo door heb ik hier en daar nog eens iets aan het model kunnen werken, zonder dat allemaal stapsgewijs op foto te hebben gezet.

In het kort werd:
- het interieur bijgewerkt,
- de decals gezet en
- lak gespoten (zoals steeds DuPont 2K).

Ik beloof in het vervolg toch wat meer uitleg te posten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes,
Domi.

Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Bericht door Dominique Beerts » 09-11-2015 15:28

Nu had ik beloofd om wat meer te posten over de vooruitgang op de Ferrari, maar ik moet toegeven dta dat niet echt gaat lukken. Hij is namelijk afgewerkt.

Je kent dat: je werkt in heel kleine stapjes, te weinig om ze te posten, maar op een bepaald ogenblik ben je dan al zover dat hij eigenlijk af is, zonder dat je überhaupt iets hebt gepost. Nu goed, ik zal proberen het goed te maken met de volgende.

Er rest me alleen nog te zeggen dat ik ben afgestapt van het idee om de motorkap op de wagen te zetten en een scharnierend element te voorzien zodat ze kan worden opengeklapt zoals de 1:1. Het zou teveel schade toebrengen aan de verf aan de binnenkant van de motorkap en de retouches zouden niet te tellen zijn. Ze ligt dus gewoon naast de auto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes,
Domi.

Plaats reactie