Geplaatst: 18-01-2015 15:08
Update. De motor kan ongeveer als afgewerkt worden beschouwd.
Zijn sinds de vorige berichten nog toegevoegd:
- startmotor
- generator
- oliefilter
- voorste poelies
- drie "breathers", dat zijn die 3 pijpen met die gasfilterkes op. Hoe noem je dat eigenlijk in het nederlands?
- het tweede deel van de benzineleiding en de benzinepomp
- de uitlaten
- een PE-schildje bovenaan, vlak naast de oliefilter.
Moet nog worden gedaan:
- de V-riem, maar met het gevaar die telkens opnieuw naar de knoppen te helpen bij het vastnemen van de motor ga ik die pas toevoegen vlak voor de motor wordt ingebouwd.
- de toevoer- en terugvloeislang van en naar de radiator. Die zal ik ook dan pas monteren omwille van de pasproblemen die ik onvermijdelijk ga hebben als ik ze nu aanbreng.
Rest me nog dit te vermelden: de voorste steunbalken waarop de ophanging, radiator en de motorsteunen moet worden aangesloten zijn samengebouwd uit 3 onderdelen. Witmetalen onderdelen zoals in deze kit ook zo goed als al de rest. Die witmetalen onderdelen zijn van nature nogal buigzaam zodat ik problemen voorzie om alles mooi uitgelijnd te krijgen. Ik ga een poging doen om die onderdelen te vervangen door messing, dat zacht genoeg is om in te werken, maar toch stevig genoeg is om niet te beginnen buigen als ik het een beetje té nadrukkelijk bekijk.
Mocht het niet tegoei lukken, dan hebben we nog altijd de originele onderdelen, dus geen probleem.
Zijn sinds de vorige berichten nog toegevoegd:
- startmotor
- generator
- oliefilter
- voorste poelies
- drie "breathers", dat zijn die 3 pijpen met die gasfilterkes op. Hoe noem je dat eigenlijk in het nederlands?
- het tweede deel van de benzineleiding en de benzinepomp
- de uitlaten
- een PE-schildje bovenaan, vlak naast de oliefilter.
Moet nog worden gedaan:
- de V-riem, maar met het gevaar die telkens opnieuw naar de knoppen te helpen bij het vastnemen van de motor ga ik die pas toevoegen vlak voor de motor wordt ingebouwd.
- de toevoer- en terugvloeislang van en naar de radiator. Die zal ik ook dan pas monteren omwille van de pasproblemen die ik onvermijdelijk ga hebben als ik ze nu aanbreng.
Rest me nog dit te vermelden: de voorste steunbalken waarop de ophanging, radiator en de motorsteunen moet worden aangesloten zijn samengebouwd uit 3 onderdelen. Witmetalen onderdelen zoals in deze kit ook zo goed als al de rest. Die witmetalen onderdelen zijn van nature nogal buigzaam zodat ik problemen voorzie om alles mooi uitgelijnd te krijgen. Ik ga een poging doen om die onderdelen te vervangen door messing, dat zacht genoeg is om in te werken, maar toch stevig genoeg is om niet te beginnen buigen als ik het een beetje té nadrukkelijk bekijk.
Mocht het niet tegoei lukken, dan hebben we nog altijd de originele onderdelen, dus geen probleem.