Geplaatst: 13-04-2015 12:36
Nog een update.
Degene die op de open vergadering waren (hele leuke dag trouwens) zullen al hebben gezien dat de body in het rood staat. Ik heb Motip 41550 gebruikt. Is dat te licht of te donker? Ik zou het niet weten, alleen dat die kleur ooit wel degelijk door Ferrari is gebruikt, zij het dan eind jaren '70.
De discussie over de correcte kleur gaan we nooit helemaal achter de rug hebben, dus we gaan ze hiermee dan ook niet herbeginnen. Feit is dat de kleur op zich een beetje donker lijkt, maar in het daglicht (en zeker zonlicht) dan weer helemaal niet. Swat, het moet er mee door.
De velgen heb ik ook afgewerkt.
Die worden opgebouwd door 3 layers van telkens 2 PE-ondelen die op een centrale as worden geschoven, waarbij de buitenste bij het monteren in de buitenste velg vanzelf in de correcte hoek wordt geplooid. Mooi werk en mooi resultaat, ware het niet dat je natuurlijk altijd blijft zien dat het PE is: de spaken blijven plat in plaats van rond.
Maar goed, ik ga ze niet zelf herspaken. Niet die van Ferrari .
Rest me nog een kleine kanttekening: er ontbreekt 1 knock-off (die voor het rechter achterwiel), maar die wordt me nog nabezorgd door iemand die ervaring heeft met resin-casting
We kunnen verder met de onderkant: wielen monteren, uitlaten en bodembescherming.
Degene die op de open vergadering waren (hele leuke dag trouwens) zullen al hebben gezien dat de body in het rood staat. Ik heb Motip 41550 gebruikt. Is dat te licht of te donker? Ik zou het niet weten, alleen dat die kleur ooit wel degelijk door Ferrari is gebruikt, zij het dan eind jaren '70.
De discussie over de correcte kleur gaan we nooit helemaal achter de rug hebben, dus we gaan ze hiermee dan ook niet herbeginnen. Feit is dat de kleur op zich een beetje donker lijkt, maar in het daglicht (en zeker zonlicht) dan weer helemaal niet. Swat, het moet er mee door.
De velgen heb ik ook afgewerkt.
Die worden opgebouwd door 3 layers van telkens 2 PE-ondelen die op een centrale as worden geschoven, waarbij de buitenste bij het monteren in de buitenste velg vanzelf in de correcte hoek wordt geplooid. Mooi werk en mooi resultaat, ware het niet dat je natuurlijk altijd blijft zien dat het PE is: de spaken blijven plat in plaats van rond.
Maar goed, ik ga ze niet zelf herspaken. Niet die van Ferrari .
Rest me nog een kleine kanttekening: er ontbreekt 1 knock-off (die voor het rechter achterwiel), maar die wordt me nog nabezorgd door iemand die ervaring heeft met resin-casting
We kunnen verder met de onderkant: wielen monteren, uitlaten en bodembescherming.