Het word zo stilaan tijd dat we ook eens een topic gaan opstarten.
Laat me om te beginnen toegeven dat ik normaal niets heb met circuitwagens. Maar er zijn er enkele die ik gewoon heel mooi vind. Vooral oudere ferrari`s dan.
Maar deze Aston martin vind ik al jaren prachtig.
Kwa kit waren er verschillende mogelijkheden maar ik heb gekozen voor de kit van Model Factory Hiro.
Waarom. Wel, omdat deze kits normaal de holy grale zijn op het gebied van civiele modelbouw.
Allez, dat dacht ik toch.
Ik ben nu al enkele maanden voor en na aan deze kit bezig. Het eerste wat opvalt is de kwaliteit van het gieten. Ik ben nog niet dikwijls zo`n kwaliteit tegengekomen. Heel enthousiast begonnen dus...........
Maar dat enthousiasme was snel weg. Zo mooi als alles gegoten is, zo slecht is de pasvorm. Alle, maar dan echt alle onderdelen moeten serieus aangepakt worden om passend gemaakt te worden. Het grootste werk was de body passend maken aan het onderstel, dat heeft me weken gekost.
Dit weekend heb ik me nog eens aan tafel gezet met deze kit en na 2 dagen schuren en passen heb ik eindelijk het grootste deel van de interieur passend gekregen. Hier en daar moeten nog wat onderdelen opgekuist worden, maar het belangrijkste is dat we eindelijk in gang geschoten zijn.
Wat ik met de velgen ga doen weet ik nog niet. Denk dat ik een aftermarket setje in huis ga halen die net iets groter zijn, vind deze eigenlijk net iets te klein.
1/24 Aston Martin DBR9 Le mans 2008
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08-02-2014 17:26
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08-02-2014 17:26
Thanks Luk.
En dan nu het vervolg.
Er gaat toch meer gebeuren dan ik oorsprongkelijk verwacht had. Na het bekijken van de nodige foto`s kwam ik erachter dat er veel niet klopt aan het interieur van de wagen.
Toch maar wat aanpassen hier en daar.
Om te beginnen blijkt dat er vanaf 2008 een ventilatiesysteem in de wagen moet ingebouwd zijn. Die zat niet bij de kit. Dus heb ik de originele werkkist aangepakt en met behulp van drinkrietjes en wat mish mash een ventilatiesysteem nagemaakt.
Daarna alles zwart gespoten en enkele laagjes chroom erover. De knoppen toegevoegd en het resultaat is :
Maar op deze manier was mijn werkkist dus weg. Geen nood, in de 2008 versie zat een ander model. Om te beginnen enkele stukjes van een CD doosje op elkaar gelijmd. Dit is goede harde plastiek die zich achteraf mooi laat schuren.
De kist in vorm geschuurd, wat detail toegevoegd, in het mat zwart gespoten, en wat PE toegevoegd voor de sluitingen leid tot dit resultaat
:
Dit is zo`n model waar je achteraf weinig meer gaat zien van het interieur. Ik ga dus niet te ver gaan in het detailleren. Maar wat wel duidelijk zichtbaar is is de zetel, die gaan we dus wat aanpassen. Op de foto`s valt het op dat er wel erg veel stoffen tape op de originele racezit is geplakt. Om dat na te bootsen heb ik strips gesneden uit hansaplast en uit rode stoftape die ik nog had liggen. Op die manier krijg ik 2 verschillende structuren dat net dat beetje extra geeft.
Daarna alles gespoten in mat zwart van modellingmaster omdat dat het mooiste zwart is voor een stoffen zit.
Deze word nog wat geweerd en nog verder afgewerkt met de veiligheidsgordels en de pluggen die naar de helm gaan.
En dan nu het vervolg.
Er gaat toch meer gebeuren dan ik oorsprongkelijk verwacht had. Na het bekijken van de nodige foto`s kwam ik erachter dat er veel niet klopt aan het interieur van de wagen.
Toch maar wat aanpassen hier en daar.
Om te beginnen blijkt dat er vanaf 2008 een ventilatiesysteem in de wagen moet ingebouwd zijn. Die zat niet bij de kit. Dus heb ik de originele werkkist aangepakt en met behulp van drinkrietjes en wat mish mash een ventilatiesysteem nagemaakt.
Daarna alles zwart gespoten en enkele laagjes chroom erover. De knoppen toegevoegd en het resultaat is :
Maar op deze manier was mijn werkkist dus weg. Geen nood, in de 2008 versie zat een ander model. Om te beginnen enkele stukjes van een CD doosje op elkaar gelijmd. Dit is goede harde plastiek die zich achteraf mooi laat schuren.
De kist in vorm geschuurd, wat detail toegevoegd, in het mat zwart gespoten, en wat PE toegevoegd voor de sluitingen leid tot dit resultaat
:
Dit is zo`n model waar je achteraf weinig meer gaat zien van het interieur. Ik ga dus niet te ver gaan in het detailleren. Maar wat wel duidelijk zichtbaar is is de zetel, die gaan we dus wat aanpassen. Op de foto`s valt het op dat er wel erg veel stoffen tape op de originele racezit is geplakt. Om dat na te bootsen heb ik strips gesneden uit hansaplast en uit rode stoftape die ik nog had liggen. Op die manier krijg ik 2 verschillende structuren dat net dat beetje extra geeft.
Daarna alles gespoten in mat zwart van modellingmaster omdat dat het mooiste zwart is voor een stoffen zit.
Deze word nog wat geweerd en nog verder afgewerkt met de veiligheidsgordels en de pluggen die naar de helm gaan.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08-02-2014 17:26
Het interieur is in semi gloss zwart gespoten. Dit als basiskleur. Veel gaat er achteraf niet meer van te zien zijn.
Om te beginnen is de tunnel in mat chroom van BMF gezet. Allemaal niet te strak omdat het in de echte ook allemaal vrij slordig was.
Dan ben ik bezig geweest met die papiertjes die zitten in een pakje sigaretten. Die kunnen perfect dienst doen als hittewerende tape.
En de eerste onderdelen zijn geplaatst in het interieur.
Volgende werkje is delen van het interieur in carbon steken.
Om te beginnen is de tunnel in mat chroom van BMF gezet. Allemaal niet te strak omdat het in de echte ook allemaal vrij slordig was.
Dan ben ik bezig geweest met die papiertjes die zitten in een pakje sigaretten. Die kunnen perfect dienst doen als hittewerende tape.
En de eerste onderdelen zijn geplaatst in het interieur.
Volgende werkje is delen van het interieur in carbon steken.
-
- Clublid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 22-04-2010 12:24