Diorama Station Heverlee

Alles wat te maken heeft met het bouwen van schepen, sci-fi, etc...
patrick Aertgeerts
Clublid
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-12-2009 18:16

Diorama Station Heverlee

Bericht door patrick Aertgeerts » 24-07-2012 12:51

Een tijdje geleden kregen een paar leden het idee om een locomotief van Trumpeter op schaal 1/35 in elkaar te foefelen. Geen een van deze "plakkers" had eerder al iets dergelijks gebouwd,en we vermoeden zelfs dat ze zo'n trein nog nooit van dichtbij hadden gezien. Met volle moed,en de nodige aanmoedigingen van de andere leden werd er naarstig gebouwd tijdens de vrijdaagse bijeenkomsten. Naarmate de bouw vorderde begon het idee bij een van hen (ondergetekende,dus) te groeien om er "iets" bij te zetten. In het teken van onze eerste beurs die we organiseren in 2013,viel de keuze al tamelijk snel op het station van Heverlee,welke zich op een kleine afstand bevind van de locatie van de beurs. Zogezegd,zo gedaan,ware het niet dat zo'n gebouw maken ook weer een primeur is voor de "mannen van den trein".
Gelukkig kunnen we rekenen op de expertise van onze Polle,die ondertussen al menig demo heeft gebracht.
De voorzitter heeft ons ondertussen,zoals het een goede voorzitter betaamt, aangespoord (heb je hem?) om met dit project vaart te maken,willen we tegen de beurs iets kunnen tentoonstellen.


Om onze voorzitter een beetje gerust te stellen ziehier de eerste steen legging van het station van Heverlee.

Afbeelding

Om de verhoudingen te controleren heb ik eerst in lichte kadapak dit gemaakt. Na enkele pogingen en opmetingen aan het station (en wat meewarige blikken van toevallige reizigers), denk ik dat dit het begin is.
Ook al een paar deuren en vensters erop geplakt om te zien hoe het gaat komen.


Afbeelding

Het gaat dus om dit station.

Afbeelding

De foto's van de desbetreffende locomotief zullen we binnenkort posten.
We hebben nog 8 maanden de tijd,dus we moeten niet treuzelen.

Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Re: Diorama Station Heverlee

Bericht door Dominique Beerts » 24-07-2012 19:48

patrick Aertgeerts schreef: ...
De voorzitter heeft ons ondertussen,zoals het een goede voorzitter betaamt, aangespoord (heb je hem?) om met dit project vaart te maken,willen we tegen de beurs iets kunnen tentoonstellen.
...
:lol: :lol:
Groetjes,
Domi.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 02-08-2012 23:00

Dat van aangespoord heb ik niet patrick. Kunt ge dat eens uitleggen? 8)
En ge moet uw haag eens snoeien :P
What we do is art, not just painting.

patrick Aertgeerts
Clublid
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-12-2009 18:16

Bericht door patrick Aertgeerts » 14-08-2012 14:27

De ramen zijn ondertussen uitgesneden,en de cadapak ontdaan van het karton langs beide zijden. Ook is zowel de voorgevel als de achtergevel in drie delen verdeelt,omdat het middelste gedeelte iets vooruit steekt.



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Verder ga ik ook het kleine bijgebouw er nog aan toevoegen.
Dan nog de zijmuren en tussen stukken uitsnijden,en stilletjes aan beginnen met bakstenen te tekenen. Werk genoeg nog,dus.

jimmy tinel
Clublid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22-04-2010 12:24

Bericht door jimmy tinel » 20-08-2012 09:22

prachtig !!
de patrick is dus echt van alle markten thuis
schitterende auto's op alle schalen, treinen (jawel) en dan nog gebouwen/diorama's
zoals onze voorzitter altijd verteld "der zit een pak talent bij MVL"
ik denk dat ik mij eens bij de luk zijn mening ga aansluiten

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 27-08-2012 14:05

Gijs schreef:Dat van aangespoord heb ik niet patrick. Kunt ge dat eens uitleggen? 8)
En ge moet uw haag eens snoeien :P
Er is dus nog altijd verschil tussen voorzitter en secretaris en dan bedoel ik niet alleen in gewicht en leeftijd maar ook in wat er in zit (gezond verstand).
:twisted: Ik begrijp het dus wel Patrick
Patrick, laat Uw haag nog maar wat groeien en doe dus maar rustig verder aan het station en laat je niet intimideren door Gijs :lol:
Da komt vanoëges dik in de sakosj, doë stose zue te zien, chapeau 8)
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 27-08-2012 14:08

Patrick, als je begint aan stenen maken, schilderen of wat dan ook, geef maar een telefoontje en ik kom af om te helpen.
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

RonBollen
Site Admin
Berichten: 385
Lid geworden op: 23-12-2009 16:53

Bericht door RonBollen » 27-08-2012 22:51

Ik krijg normaal 2 figuren voor review van LZ model die gebruikt kunnen worden voor dit project
Draft beer, not people

patrick Aertgeerts
Clublid
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-12-2009 18:16

Bericht door patrick Aertgeerts » 29-11-2012 14:27

Het is al weer een tijdje geleden dat we nog eens een update gedaan hebben over de vorderingen aan ons station. Ik kan zeggen,we hebben niet stil gezeten.
Nadat de deuren en vensters uitgesneden waren,zijn we begonnen met het graveren van de bakstenen. Ook de vooruitstekende gedeeltes zijn erop geplakt,en dan begonnen met het schilderen in de basiskleuren baksteenrood,en zandkleur. Een zijde staat bijna volledig in zijn kleurtje,de andere zit nog bij onzen onderaannemer (Dominique genaamd), en zal dus eerstdaags ook gegraveerd zijn. Ook is er al begonnen met het grondwerk voor de spoorbedding. Hier een paar fotokes van de vorderingen tot nog toe.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

De werken vorderen,en het is de bedoeling dat het gebouw winddicht opgeleverd wordt tegen 24 maart 2013.
Als het niet teveel gaat vriezen,moet dat lukken.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 29-11-2012 17:58

Schitterend. Der gaat gefotografeerd kunnen worden!
Knap werk jongens. En dat voor niet dio-bouwers! Bakstenen waren trouwens allemaal mooi gelijk en ideaal van grootte.
What we do is art, not just painting.

Plaats reactie