verhoogde panel lines highlighten bij vliegtuigen

Deel je ervaring met anderen hier.
Plaats reactie
fredericje
Clublid
Berichten: 9
Lid geworden op: 01-12-2012 22:30

verhoogde panel lines highlighten bij vliegtuigen

Bericht door fredericje » 10-12-2012 20:19

ik heb een methode gevonden om verhoogde panel lines op vliegtuigen te highlighten.Bij gegraveerde modellen gebruik je gewoon olieverf verdund en laat die in de lijntjes lopen, maar hoe zit het nu als de lijntjes verhoogd op het model zitten?
Wel dit gaat als volgt:eerst moet je na de montage van je model de verhoogde lijntjes schilderen in een donkere kleur als je model in een lichte kleur moet worden geschilderd. neem geen te donkere kleur zoals bijvoorbeeld zwart want dan krijg je een overdreven effect.Gebruik dus bijvoorbeeld als je model lichtgrijs moet zijn, donker grijs.Je verft dus eerst de verhoogde lijntjes in donkergrijs.Als dit gedaan is zet je er een clear coat op die de verf beschermt.Vervolgens schilder je je model in de juiste kleur en laat dit goed drogen.Daarna gebruik je een stukje fijn schuurpapier of een stukje denim stof en schuur je over de verhoogde lijntjes.De verf verdwijnt hierdoor en de donkergrijze onderlaag wordt zichtbaar gemaakt.Kan je dit ook doen met een vod die je lichtjes drenkt in white spirit en zo de verf verwijderd, ik weete het nog niet. Ik heb deze methode nog nooit toegepast en zal dit gaan proberen op mijn volgende model.ik hoop op succes.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 10-12-2012 22:14

Goeie tip Frederic :!:
What we do is art, not just painting.

fredericje
Clublid
Berichten: 9
Lid geworden op: 01-12-2012 22:30

Bericht door fredericje » 10-12-2012 22:20

dank je gijs hopelijk werkt het.grtz

Plaats reactie