gegroet!

Heb je iets te vertellen wat niks met modelbouw te maken heeft?
ONZIN HIER!
davve
Berichten: 7
Lid geworden op: 10-05-2010 21:59

gegroet!

Bericht door davve » 10-05-2010 22:18

Dag modelbouwclub Leuven,

Ik heb me net geregistreerd op dit forum en dacht mezelf eerst even voor te stellen. Mijn naam is David Wallenus maar mijn vrienden noemen me Davve. Ik woon al heel mijn leven in Kessel-Lo en ben ook al jaren met miniaturen bezig.

De meeste miniaturen die ik tot nu toe geverfd heb zijn geen historische maar fantasy figuren van de schaal "Heroic 35mm" zoals voornamelijk Games Workshop ze produceert. Hierbij behaal ik resultaten waar ik relatief tevreden over ben (beneden staat een voorbeeldje) maar ik ben op zoek naar meer.

Nu heb ik overlaatst een airbrush van mijn vriendin cadeau gekregen. Van mijn vader heb ik ook nog een compressor gesalvaged dus ik denk dat ik alles heb om mee te beginnen airbrushen. Probleem is dat ik geen ervaring heb en ook geen leermeester. Ik zie dat jullie af en toe painting classes organiseren. Wordt daarop geairbrushed? En zoja, wanneer is dan de volgende? Mag ik daar zomaar op binnenspringen of moet ik lidgeld betalen? Waar vinden die bijeenkomsten plaats? Enzoverder...

Mvg,
Davve

EDIT: blijkbaar mag ik in mijn eerste twee posts nog geen links posten. De beloofde foto's komen dus twee posts later...

davve
Berichten: 7
Lid geworden op: 10-05-2010 21:59

Bericht door davve » 10-05-2010 22:18

tweede post

davve
Berichten: 7
Lid geworden op: 10-05-2010 21:59

Bericht door davve » 10-05-2010 22:20

en dan nu de foto's ! :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 10-05-2010 23:12

Hi Dave, welkom op het forum. Je bent altijd welkom op één van de volgende vergaderingen, deze vinden dus plaats elke 1ste,3de en 5de vrijdag.De eerste twee vergaderingen kan je kennis maken met onze vereniging en de leden. Bij je derde deelname vragen we wel om aan te sluiten (na drie maal heb je wel een idee hierover).
Wat betreft het airbrushen; Er is wel altijd iemand daarmee bezig die je wat kan bijleren, de club bezit een compressor met meerdere aansluitingen en een airbrush. Je kan natuurlijk je eigen airbrush meebrengen en daarmee oefenen.
Het beste is dat je eens langskomt en alles is bekijkt. Tot ziens
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

RonBollen
Site Admin
Berichten: 385
Lid geworden op: 23-12-2009 16:53

Bericht door RonBollen » 11-05-2010 09:14

Welkom Dave,
spring zeker eens binnen, zoals Luk zei, en leer de groep eens kennen.
Je zult zeker met open armen ontvangen worden!

btw. mooie figuren.

Ron

ps. als de wegbeschrijving niet duidelijk is, geef even een seintje
Draft beer, not people

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 11-05-2010 17:45

Hi,

Spring zeker eens binnen. Je foto's zien er goed uit. Olieverf?
Onze club heeft enkele figurinnisten (waaronder ikzelf) die je steeds verder zullen helpen als je vragen hebt.
Volgende week vrijdag zijn we weer van de partij vanaf 19u30. Info (adres en wegbeschrijving) kan je op de website vinden.

Cheers!
What we do is art, not just painting.

davve
Berichten: 7
Lid geworden op: 10-05-2010 21:59

Bericht door davve » 12-05-2010 09:26

Hey manne, bedankt voor de reply's. Wslk kom ik vrijdag dan wel eens piepen in terbank. Rond hoe laat beginnen jullie eraan? En als ik het goed begrijp is het toch de bedoeling om verfgerief mee te brengen en effectief te painten he? Of is het meer potten en pinten en stoefen met hetgeen ge gedaan hebt de laatste weken? :P

Om hoe laat beginnen jullie er eigenlijk zo ongeveer aan? En hoeveel bedraagt het lidgeld?

Grtz,
Davve

RonBollen
Site Admin
Berichten: 385
Lid geworden op: 23-12-2009 16:53

Bericht door RonBollen » 12-05-2010 10:01

Dave,

deuren gaan open vanaf 19.30 H.

Je mag altijd materiaal meebrengen (niet verplicht). En natuurlijk een zak volle straffe verhalen om te delen :D

Lidgeld bedraagt 25 Euro voor 1 jaar

als je nog vragen hebt.... shoot!
Draft beer, not people

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 12-05-2010 10:16

Hey Dave,

Kies maar. Er zijn er die komen voor gewoon een babbel, anderen komen om iets te doen. Aan jou de keuze. Niemand in de club wordt verplicht tot iets. Vergis je niet hè: het is niet deze vrijdag dat we samen komen, wel volgende week.

Cheers.

PS: hoe doe jij je oplichting? Moeilijk te zien op de foto's. Drybrushing?
What we do is art, not just painting.

davve
Berichten: 7
Lid geworden op: 10-05-2010 21:59

Bericht door davve » 12-05-2010 10:45

Het zwart is lichtjes gedrybrushed met grijs. Ik vind zwart nogal een moeilijke kleur om te highlighten enzo en eigenlijk weet ik er niet goed raad mee. Vandaar deze oplossing.

Het geel is gedaan met layering. Ik begin van een zwarte undercoat, dan lederig bruin en dan opbouwen naar fel geel.

De bone color is begonnen van een donkerbruine undercoat, dan naar lichter bruin tot gebroken wit bijna. Dan een aantal washes met verschillende (fel verdunde) bruinen en dan terug hier en daar gehighlight met dat gebroken wit.

Ik verf trouwens met acrylverf.

Ik moet zeggen dat als die gallery op de site anything to go by is dat ik nog heeeel veel kan leren van jullie. Die buste van die piraat van jou bvb gijs (enfin, ik veronderstel dat jij gijs hagelsteens bent) is om de vingers bij af te lekken. Die is wel met olieverf gedaan veronderstel ik. Mag ik vragen hoe lang je daar ongeveer mee bezig bent geweest?

Plaats reactie