Sd. Kfz. 2 (2 kinds of men)

Alles wat te maken heeft met het bouwen van militaire voertuigen
Plaats reactie
michel.lampo
Clublid
Berichten: 20
Lid geworden op: 17-10-2010 17:58

Sd. Kfz. 2 (2 kinds of men)

Bericht door michel.lampo » 27-03-2011 20:49

Omdat ik zo weinig informatie vind over het bouwen van diorama's in tijdschriften ben ik heel blij met de cursus vignet bouwen. De bouw van mijn diorama kan hieronder gevolgd worden.

Het wagentje en de figuren zijn al ver gevorderd, de bodem is klaar om begrast te worden (het omgekeerde van begraasd :lol: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De 3 paaltjes zijn voor de kant van een weide na te maken, er moet nog prikkeldraad tussen komen

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 28-03-2011 17:47

Hey Michel,

Je vordert goed zie ik?!
Leuk dat je "den draaif" te pakken hebt.
Dat kettelnkraft-dinges ziet er goed uit!
Misschien een kleine tip om het nog realistischer te maken: je figuren staan vrij diep in het grondwerk, dus ik vermoed dat het een vrij modderige ondergrond is? Modder is nogal donker van kleur, met af en toe een bleker, verhard gedeelte. Probeer wat te spelen met olieverf: raw umber, burnt umber, lamp black, yellow ochre, ...
En misschien wat textuur toevoegen aan het grondwerk. Door fijn gruis op te kleven en dan ook te kleuren.

Veel succes en tot vrijdag!
What we do is art, not just painting.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 28-03-2011 19:17

http://militaire-modelbouw.klup.nl/

Dit is een website waar ik vroeger heel, heel veel opzat (toen ik zelf nog diorama's maakte of wilde maken). Hier kan je veel links vinden naar mensen hun website, blog, ... met tips en trucs voor vanalles.

Cheers
What we do is art, not just painting.

michel.lampo
Clublid
Berichten: 20
Lid geworden op: 17-10-2010 17:58

Bericht door michel.lampo » 28-03-2011 22:41

Ik heb de begrassing op een kleine avond half afgewerkt. Er komt dan nog wel aarde, modder, kleine plantjes, dorre bladeren en zo, maar voor de rest ziet het er wel al goed uit denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

De modder komt vooral op de weg, de rest was eerder geschilderd om geen afstekende witte onderlaag te hebben.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 29-03-2011 06:52

Vandaar dat het er nog wat vlak uit zag. Het kwam helemaaaaaal vol met gras. Ziet er goed uit! Knap werk!
What we do is art, not just painting.

michel.lampo
Clublid
Berichten: 20
Lid geworden op: 17-10-2010 17:58

Bericht door michel.lampo » 29-03-2011 22:27

Eén avond later:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb vanavond de andere kant begrast, nog wat extra plantjes toegevoegd en wat gravel op de grond. Er moeten nog wat steentjes komen en bijgekleurd worden maar het vordert goed. Misschien ook nog een plasje en dan nog de modder, en de mannetjes afwerken.

michel.lampo
Clublid
Berichten: 20
Lid geworden op: 17-10-2010 17:58

Bericht door michel.lampo » 30-03-2011 23:07

Zo, na nog een lekker avondje bouwen ben ik weer flink gevorderd. Prikkeldraad is gemonteerd, steentjes toegevoegd, nog wat grassen toegevoegd en de bodem de eerste laag van de modder gegeven.
Ook heb ik parallel aan het weggetje een pad aangelegd in het gras waar het voetvolk over gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Het wordt tijd dat ik mijn mannetjes afmaak zodat die op hun plaats kunnen worden gezet. en dan kan de rest van de modder worden geplaatst. Zoals het lijkt als dat die vanonder de rupsbanden opzij wordt geduwd.
Nog ideeën voor leuke accenten toe te voegen?

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 02-04-2011 17:56

Komt in orde Michel, de grondplaat is optimaal gebruikt.
Wat je in de toekomst nog kan verbeteren is misschien een figuurtje van Verlinden of Hornet, deze figuren zijn niet duur maar zijn veel meer gedetaieerd. Mijn eerste dioramake zag er bijlange zo goed niet uit.
Verder doen zo.
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

michel.lampo
Clublid
Berichten: 20
Lid geworden op: 17-10-2010 17:58

Bericht door michel.lampo » 02-04-2011 23:28

Luk schreef:...
Wat je in de toekomst nog kan verbeteren is misschien een figuurtje van Verlinden of Hornet, deze figuren zijn niet duur maar zijn veel meer gedetaieerd. ...
Bedankt voor de positieve feedback, en een beetje off topic: ik heb eens gezocht en heb de site van Hornet gevonden. (Blijkbaar had ik al een setje hoofden van hen gekocht)

Op dezelfde site staat ook Wolf vermeld. Is dat dezelfde kwaliteit en mag die ook bij in je lijstje of zijn die minder goed?
Het verschil dat ik heb gemerkt is dat Hornet praktisch volledig in metaal is en Wolf in resin, maar verder zie ik niet echt verschil.
En ik heb met geen van de 2 producten ervaring wat betreft schilderen.

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 03-04-2011 00:09

michel.lampo schreef:
Luk schreef:...
Wat je in de toekomst nog kan verbeteren is misschien een figuurtje van Verlinden of Hornet, deze figuren zijn niet duur maar zijn veel meer gedetaieerd. ...
Bedankt voor de positieve feedback, en een beetje off topic: ik heb eens gezocht en heb de site van Hornet gevonden. (Blijkbaar had ik al een setje hoofden van hen gekocht)

Op dezelfde site staat ook Wolf vermeld. Is dat dezelfde kwaliteit en mag die ook bij in je lijstje of zijn die minder goed?
Het verschil dat ik heb gemerkt is dat Hornet praktisch volledig in metaal is en Wolf in resin, maar verder zie ik niet echt verschil.
En ik heb met geen van de 2 producten ervaring wat betreft schilderen.
Michel, volgens mij is Wolf van dezelfde kwaliteit als Hornet, ik maak niet veel op 1/35, Tim is hiervan misschien meer op de hoogte.
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

Plaats reactie