Meng Model - Pickup with ZPU-1 - 1/35

Alles wat te maken heeft met het bouwen van militaire voertuigen
Plaats reactie
Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Meng Model - Pickup with ZPU-1 - 1/35

Bericht door Dominique Beerts » 11-12-2011 12:35

Even een side-kick van wat ik meestal doe. Thema is de Hilux pick-up van de nieuwe producent MENG. Het moet een technical voorstellen zoals je dat een tijdje geleden regelmatig op het nieuws zag bij de onlusten en opstanden in de Arabische landen.
Het voordeel bij dit soort van voertuigen is dat je quasi onbegrensd kan uitbreiden en aanpassen. Die technicals komen in alle maten en vormen, van splinternieuw (gepikt uit etalages van garagisten) tot compleet afgeleefd en nog net goed genoeg voor de schroothoop.

Ik heb het nog een beetje properkes gehouden omdat het de bedoeling is om een kit review en build blog te schrijven voor inscale.org. Militaire bouwers onder jullie zien onmiddellijk de schier eindeloze mogelijkheden om dit model in te passen in allerhande diorama's.


Het model laat zich goed samenbouwen. Enige dat ik heb aangepast is het vastzetten van de laadbak. Standaard stond die ietske te ver van de cabine verwijderd naar mijn goesting, zodus heb ik die iets naar voren laten schuiven. Voor de rest geen noemenswaardige problemen.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Have fun!
Groetjes,
Domi.

Plaats reactie