Robin Hood

Alles wat te maken heeft met het bouwen van figurinen
Tim Smets
Clublid
Berichten: 131
Lid geworden op: 26-12-2009 17:37

Bericht door Tim Smets » 05-06-2011 22:24

De schaduwen liggen op de laatste versie inderdaad een pak beter. Ik zou zeker nog wat haailaaits leggen.
****SPONSORED BY JEANKE****

t'es naa de moment veu een goei sigaar!!

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 08-06-2011 15:05

Zo, een nieuwe highlight. De andere kon ik niet meer meer oplichten omdat die dan te wit zou worden. Heb daarom de basis en schaduw laten staan, maar enkel de highlightkleur veranderd. In plaats van "dark sand" toe te voegen, heb ik nu voor de highlights een fel groen, geel, en dark sand toegevoegd. Dit resulteerde in een meer groene highlight dit ik nog extra kon gaan oplichten. Hopelijk vinden jullie het nu ook beter. Ik ga hem nu toch wel écht zo laten. Merci hè Patrick en Jimmy. Dat komt dus allemaal door de WorldExpo-koorts. :P

Afbeelding
What we do is art, not just painting.

patrick Aertgeerts
Clublid
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-12-2009 18:16

Bericht door patrick Aertgeerts » 08-06-2011 16:58

Merci hè Patrick en Jimmy. Dat komt dus allemaal door de WorldExpo-koorts. :P



Dat is graag gedaan,hoor Gijs.Als we iemand zijn temperatuur in de hoogte kunnen jagen,zullen we het niet laten. :D
Trouwens,goe bezig.Doe maar rustig verder,en denkt aan uw hart.

Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Bericht door Dominique Beerts » 08-06-2011 19:19

Gijs schreef:Zo, een nieuwe highlight.
Afbeelding
Ziet er ok uit, met dat nieuwe "hijglicht" ...
Groetjes,
Domi.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 13-06-2011 11:59

Zijn poncho voor de derde keer gedaan. Ik ben blij nu zoals het is. Uitvergroot zie je natuurlijk ook hier weer wat streepjes, maar in het klein vallen ze amper of niet op.
Deze figuur heeft me toch weer wat inzichten gebracht. Zo heb ik gemerkt dat het niet belangrijk is om toe te werken naar extreme highlights om contrast te krijgen, maar dat de schaduwen véél véél belangrijker zijn.
Het voordeel om in acryl naar de schaduwen toe te werken is dat je minder overgangen hebt. Hoop dat het volgende wat duidelijk zal zijn:
In acryl zijn de donkere kleuren veel bepalender (dekkender) dan de lichten kleuren. Zo zal je met een lichte kleur veel vaker over een donkere moeten gaan om deze volledig te dekken. Wanneer je dus een schaduw legt zal dit een veel hardere overgang geven. Misschien een nadeel, maar niet als je hetvolgende doet: Je legt je schaduw, en dan neem je de kleur die je gebruikte voor je deze schaduw legde (vaak de basiskleur). Met deze basiskleur (of eerste schaduw) ga je dan licht over de rand van de gelegde schaduwkleur. Hiermee dek je die schaduw kleur niet volledig, maar je werkt wel de overgang weg.
Iemand nog vragen? :D (hoop dat het wat duidelijk is.).

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
What we do is art, not just painting.

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 13-06-2011 20:17

Ik heb weer veel bijgeleerd met die uitleg, veel duidelijker dan het boek van die bekende Italiaan Cappacho, Caparichi of Carpachi :lol:
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

RonBollen
Site Admin
Berichten: 385
Lid geworden op: 23-12-2009 16:53

Bericht door RonBollen » 13-06-2011 21:39

kouwe soep is dan ook lekker
Draft beer, not people

de marc van Tienen
Berichten: 6
Lid geworden op: 14-04-2010 18:28

Bericht door de marc van Tienen » 13-06-2011 21:57

Wat lees ik daar allemaal?

Uw figurinen inruilen voor postzegels?

een dipje voor onze Gijs...

dit is de remedie :

haal de cd met de verzamelde werken van Monty Python bij je dichtstbijzijnde platenboer en laat hun grootste hit tien maal daags afspelen:
always look on the bright side of life...

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 13-06-2011 21:58

RonBollen schreef:kouwe soep is dan ook lekker
:roll: :lol: :wink:
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 13-06-2011 23:33

De uitleg mag dan beter zijn, maar de schilderkunsten van die capuccino zijn toch nog een pàk beter hè. Maar ben nu na drie keer vrij tevreden. Hoewel ik nog een haailaajtje zou willen zetten, maar dat is altijd wat riskant hè. Ben bang het een vierde keer te moeten doen.
What we do is art, not just painting.

Plaats reactie