Robin Hood

Alles wat te maken heeft met het bouwen van figurinen
Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Robin Hood

Bericht door Gijs » 29-05-2011 18:26

Dit ongelofelijk mooi gesculpteerd figuurtje van Raul Garcia Latorre lag al lang gekuist in het doosje. Het was het moment om er aan te beginnen. Het is op school 1/32 (54mm). Eindelijk nog eens een 54mm!! Dat is al ongeveer een jaar en half geleden dat we die nog in onze handen hebben gehad!
Momenteel is enkel de huidskleur gedaan, baard en snor nog niet. Kleuren zoals gebruikelijk:
Basis met highlights: Vandyck bruin, burnt sienna, napels yellow deep, titanium white.
Schaduwen: Ivory black, vandyck bruin, burnt sienna.
Zijn muts was nog maar een kleurprobeersel. Dit moet opnieuw gedaan worden.

De foto's zijn niet perfect (pas rond 18 uur genomen), en dat mutske neemt al het goede licht weg!!! Maar het geeft een idee hè :-).


AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
What we do is art, not just painting.

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 30-05-2011 14:34

wordt vervolgd!!!!!!. 't is bijna vakantie en tegen Montreux moet hij af zijn hé Gijs
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 30-05-2011 15:19

I know. Heb er nog veeeeeeel werk aan.
Ga er dit weekend goed aan doordoen.

Saluuu!
What we do is art, not just painting.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 01-06-2011 17:34

Mutske is af. Heb er daarnet heel rustig iets meer dan een uurtje werk aan gehad.
Het leuke voor mezelf is dat het weer wat gelukt is om de overgangen (jaja die zijn er in acryl als je niet oppast...) te verminderen. De techniek geraakt stillaan iets meer in m'n vingers.
Dit is ook meer het kleur dat ik voor ogen had voor zijn mutske (ipv de eerder gebruikte kleuren).


AfbeeldingAfbeelding
What we do is art, not just painting.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 02-06-2011 14:39

Ziezo, de bovenkant is af. Zonet zijn veren, haar en baardgroei gedaan. Alles in acryl, maar wel met wat minder toevoegsel van Flat Base omdat het natuurlijke materialen zijn, die doorgaans toch wat satijner zijn dan bijvoorbeeld kledij. Er zit wel een klein beetje flat base in om de verf dekkender te maken, en op de één of andere manier voelt het anders aan om te schilderen als er flat base inzit...


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
What we do is art, not just painting.

Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Bericht door Dominique Beerts » 03-06-2011 00:42

Gijs schreef:Er zit wel een klein beetje flat base in om de verf dekkender te maken, en op de één of andere manier voelt het anders aan om te schilderen als er flat base inzit...
Dat is ook zo. Je hebt Flat Base toegevoegd aan de verf, dus de structuur van de verf, of beter het nieuwe mengsel, is gewijzigd ten opzichte van de oorspronkelijke samenstelling.
Daar moet je rekening mee houden.
Groetjes,
Domi.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 04-06-2011 00:14

Ja, om de één of andere reden schilder ik ook liever met flat base in de verf, dan zonder. Ook al is het maar een heel klein beetje, het werkt. Goed spul, die flat base :wink:
What we do is art, not just painting.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 04-06-2011 15:00

Gisteren op de club (voor de 2e keer al) zijn poncho gedaan. Toen tevreden. Vandaag wilde ik er een "veil" opleggen, zoals cartacci soms doet, om een iets meer gedragen indruk te geven. Had ik beter niet gedaan want nu trekt het op niets. Zie foto. Dat wordt dus een derde maal schilderen. Heb ondertussen zijn vest onder de poncho gedaan. Daar ben ik wel tevreden over. De overgangen zien er natuurlijk wel hard uit op een uitvergrote foto, maar in het echt vallen ze wel mee. Ik hoop dat ik het goed blijf vinden, want anders zal dit ook opnieuw gedaan worden (als we daar dan nog de goesting voor hebben...).
De grote motivatie van de voorbije dagen is wel weer even weg. Soms denk ik dat ik beter postzegels kan gaan verzamelen.


Afbeelding
What we do is art, not just painting.

Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Bericht door Dominique Beerts » 04-06-2011 23:08

Met postzegels verzamelen is het ook altijd wel iets.
De echt gemotiveerde en goeie modelbouwers herken je aan hun gedrevenheid en hardnekkigheid in het afwerken van dingen. Steeds opnieuw beginnen omdat je niet tevreden bent over je eigen werk dwingt respect af.

Niet opgeven, blijven gaan met die banaan. Komt echt wel goed volgens mij.
Groetjes,
Domi.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 05-06-2011 16:15

Je hebt misschien wel gelijk Domi. Vind het alleen wat frustrerend dat ik zo kritisch aan het worden ben, dat ik het niveau dat ik zou willen niet kan bereiken. Maar zoals Patrick zegt, een goede modelbouwer heeft geduld, en dat moet ik hier nu wat hebben.
Heb nu de body opnieuw gedaan. Beter denk ik, hoewel ik niet meer objectief naar deze figuur kan kijken momenteel. Misschien dat ik hier en daar nog een klein extra highlighteke zet.
Afbeelding
What we do is art, not just painting.

Plaats reactie