Robin Hood
-
- Clublid
- Berichten: 403
- Lid geworden op: 26-12-2009 09:57
Zo, een nieuwe highlight. De andere kon ik niet meer meer oplichten omdat die dan te wit zou worden. Heb daarom de basis en schaduw laten staan, maar enkel de highlightkleur veranderd. In plaats van "dark sand" toe te voegen, heb ik nu voor de highlights een fel groen, geel, en dark sand toegevoegd. Dit resulteerde in een meer groene highlight dit ik nog extra kon gaan oplichten. Hopelijk vinden jullie het nu ook beter. Ik ga hem nu toch wel écht zo laten. Merci hè Patrick en Jimmy. Dat komt dus allemaal door de WorldExpo-koorts.
What we do is art, not just painting.
-
- Clublid
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 28-12-2009 18:16
-
- Clublid
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 05-06-2010 10:31
-
- Clublid
- Berichten: 403
- Lid geworden op: 26-12-2009 09:57
Zijn poncho voor de derde keer gedaan. Ik ben blij nu zoals het is. Uitvergroot zie je natuurlijk ook hier weer wat streepjes, maar in het klein vallen ze amper of niet op.
Deze figuur heeft me toch weer wat inzichten gebracht. Zo heb ik gemerkt dat het niet belangrijk is om toe te werken naar extreme highlights om contrast te krijgen, maar dat de schaduwen véél véél belangrijker zijn.
Het voordeel om in acryl naar de schaduwen toe te werken is dat je minder overgangen hebt. Hoop dat het volgende wat duidelijk zal zijn:
In acryl zijn de donkere kleuren veel bepalender (dekkender) dan de lichten kleuren. Zo zal je met een lichte kleur veel vaker over een donkere moeten gaan om deze volledig te dekken. Wanneer je dus een schaduw legt zal dit een veel hardere overgang geven. Misschien een nadeel, maar niet als je hetvolgende doet: Je legt je schaduw, en dan neem je de kleur die je gebruikte voor je deze schaduw legde (vaak de basiskleur). Met deze basiskleur (of eerste schaduw) ga je dan licht over de rand van de gelegde schaduwkleur. Hiermee dek je die schaduw kleur niet volledig, maar je werkt wel de overgang weg.
Iemand nog vragen? (hoop dat het wat duidelijk is.).
Deze figuur heeft me toch weer wat inzichten gebracht. Zo heb ik gemerkt dat het niet belangrijk is om toe te werken naar extreme highlights om contrast te krijgen, maar dat de schaduwen véél véél belangrijker zijn.
Het voordeel om in acryl naar de schaduwen toe te werken is dat je minder overgangen hebt. Hoop dat het volgende wat duidelijk zal zijn:
In acryl zijn de donkere kleuren veel bepalender (dekkender) dan de lichten kleuren. Zo zal je met een lichte kleur veel vaker over een donkere moeten gaan om deze volledig te dekken. Wanneer je dus een schaduw legt zal dit een veel hardere overgang geven. Misschien een nadeel, maar niet als je hetvolgende doet: Je legt je schaduw, en dan neem je de kleur die je gebruikte voor je deze schaduw legde (vaak de basiskleur). Met deze basiskleur (of eerste schaduw) ga je dan licht over de rand van de gelegde schaduwkleur. Hiermee dek je die schaduw kleur niet volledig, maar je werkt wel de overgang weg.
Iemand nog vragen? (hoop dat het wat duidelijk is.).
What we do is art, not just painting.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 14-04-2010 18:28
-
- Clublid
- Berichten: 403
- Lid geworden op: 26-12-2009 09:57
De uitleg mag dan beter zijn, maar de schilderkunsten van die capuccino zijn toch nog een pàk beter hè. Maar ben nu na drie keer vrij tevreden. Hoewel ik nog een haailaajtje zou willen zetten, maar dat is altijd wat riskant hè. Ben bang het een vierde keer te moeten doen.
What we do is art, not just painting.