Afar Girl

Alles wat te maken heeft met het bouwen van figurinen
Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 29-11-2011 17:57

Freddy Litière schreef:
Gijs schreef:Hoi Freddy!

Super je hier aan te treffen :-). Fijn er een schitterende figurinist bij te hebben op het forum.
Met de Afar girl gaat het goed. Er zijn ondertussen enkele kleine veranderingen gebeurd. Geen al te grote wegens gebrek aan tijd. Eens halverwege december ga ik weer wat meer tijd hebben en kan ik een spurt inzetten.
Heb je de links van mijn Robin Hood? Ik ben hem nog nergens tegen gekomen.

Tot snel, Freddy.

PS: Post zeker eens een foto van één van je flats of andere laatste projecten. Zijn steeds pareltjes die gezien mogen worden!

voor de foto's: via google naar SuisWorldexpo2011 . Daarna bij foto's aanklikken de reportages van Yves Mercier van de club les grognards en de reportage van Dan Roh. Je Robin Hood staat daar mooi afgebeeld.
Ik denk dat hij ook afgebeeld staat in het recentste nummer van het tijdschrift Figurines.
Voor foto's van mijn flats, wachten tot de kerstvakantie als Saskia thuis is.
Ik ben een analfabeet uit de vorige eeuw en kan enkel schilderen. Een beetje toch.
Hi Freddy welkom op het forum. Een kenner op het forum doet plezier
Kun je ergens een topic openen voor het schilderen van nylonkousen, jou raad is goud waard, ik heb de vrouw op de trapleuning van Andrea en wil haar namelijk een paar mooie kousen aandoen.
Waar ben je nog is van de partij, ik heb namelijk dringend enkele blokjes nodig.
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 29-11-2011 19:06

Heb de foto's aangetroffen. Super! Doet wel plezier je figuur er tussen te zien staan. Dan is hij toch wat opgevallen.
In de figurinnes heb ik hem niet zien staan, wel mijn buste. Was ook wel heel fijn.
Doe maar rustig hoor om één van je flats erop te zetten.
Ik zal misschien eens een handleiding maken hoe dat moet.
Daar kunnen in de toekomst nog mensen mee gebaat zijn.
Tot snel, Freddy.
What we do is art, not just painting.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 04-12-2011 15:54

Kleine tussenstand. Parels van iets meer dan één millimeter kregen 3 highlights en twee schaduwen. :roll: Zot zijn doen geen zeer.
Parels kregen basis van turquoise met dark prussian blue.
Voor de highlights meer turquoise toegevoegd, met uiteindelijk nog sunny skintone en op het einde wat wit.
Voor de schaduwen meer dark prussian blue en uiteindelijk zwart.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
What we do is art, not just painting.

Freddy Litière
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-10-2011 18:58

Bericht door Freddy Litière » 05-12-2011 10:29

Gijs schreef:Heb de foto's aangetroffen. Super! Doet wel plezier je figuur er tussen te zien staan. Dan is hij toch wat opgevallen.
In de figurinnes heb ik hem niet zien staan, wel mijn buste. Was ook wel heel fijn.
Doe maar rustig hoor om één van je flats erop te zetten.
Ik zal misschien eens een handleiding maken hoe dat moet.
Daar kunnen in de toekomst nog mensen mee gebaat zijn.

Tot snel, Freddy.
Dag Gijs en Luc,
De eerstvolgende beurs waar ik zal staan is Ransart.Heb je iets dringends nodig dan kan ik het je nog altijd opsturen maar dan zit je met die zeer hoge portkosten. In dat geval stuur je mij alle informatie door via mijn emailadres
freddy.litière@telenet.be .
Wat betreft de foto's van mijn flats. Ik zal proberen met mijn dochters hulp er in de kerstvakantie een paar op te sturen. Er staan er echter twee afgebeeld op de site: AFM Figurines. Die heb ik op de wedstrijd in Sèvres ingezet. Het betreft een dinosaurus op een witte achtergrond en een opa met zijn dansende kleindochter. Die zullen waarschijnlijk ook in een van de eerstvolgende figurines magazine komen.
Als antwoord op de vraag van Luc ivm met transparante kousen het volgende.
Aan de kleur die je gebruikt hebt als huidskleur voeg je , om de kousen te kleuren, wit of violet of blue black of ... toe. HEEL weinig natuurlijk. De bedoeling is enkel een lichte verkleuring van dat lichaamsdeel te krijgen.
Daarmee leg je een of meerdere glacis op de betrokken zone waarbij je rekening houdt dat lichaamsdelen waar de kousen de huid raakt transparanter moeten zijn. DWZ dat de huidskleur daar een lichtere verkleuring krijgt. Anderzijds moeten de plaatsen waar de huid de kousen niet raakt een diepere kleur krijgen. Er mag wel een duidelijk contrast zijn want als je er later motieven op gaat schilderen is het dan te laat om nog op te lichten of te beschaduwen.. Met je donkere tinten schilder je dan motiefjes en de kousnaden. Probeer niet overal identieke motiefjes te schilderen. In principe mogen er geen identieke voorkomen. Denk er aan dat in een bos vol eiken er geen twee gelijke voorkomen en toch is het bos mooi. Trompe- l'oeil noemt men dat. Eerst even uitproberen en je komt er wel.
Wit voor witte, blue black voor donkere en violet of een menging voor de kleur van de kousen.
Met je afar-meisje ben je goed bezig Gijs. Ik wil haar echter eerst volledig zien vooraleer met wieroken te beginnen.
Tenslotte nog een zeer interessante forum is die van Les Canonniers nl.
Forum poile de martre en dan nog een Figurines Historiques.
Groetjes, Freddy

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 10-12-2011 21:37

Bedankt Freddy voor de duidelijke uitleg ivm het schilderen van kousen.

Ga wel op iets anders proberen natuurlijk blijkt niet simpel om te doen.
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 26-12-2011 15:45

Hoi mannen,
Kleine update.
De keting met de zwarte bollen is nu af. Nu de andere ketting en dan kan ik aan het mooiste deel van haar lichaam beginnen :twisted:

Zoals steeds in acryl gewerkt:
Afbeelding
What we do is art, not just painting.

Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Bericht door Dominique Beerts » 26-12-2011 20:19

Gijs schreef: De keting met de zwarte bollen is nu af. Nu de andere ketting en dan kan ik aan het mooiste deel van haar lichaam beginnen :twisted:
Haar voeten?
Groetjes,
Domi.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 27-12-2011 08:51

Dominique Beerts schreef:
Gijs schreef: De keting met de zwarte bollen is nu af. Nu de andere ketting en dan kan ik aan het mooiste deel van haar lichaam beginnen :twisted:
Haar voeten?
Ik dacht eerder aan haar knieën.
What we do is art, not just painting.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 29-12-2011 17:18

2 daagjes werk, maar door het felle licht van de lamp vallen de contrasten niet zo goed op. Morgen neem ik er nieuwe bij beter licht en 's avonds zal ik hem mee naar de club brengen. Kon het niet laten om toch al iets te posten.

Afbeelding
What we do is art, not just painting.

patrick Aertgeerts
Clublid
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-12-2009 18:16

Bericht door patrick Aertgeerts » 29-12-2011 17:42

Vree schoon voeten !!!

Plaats reactie