Afar Girl

Alles wat te maken heeft met het bouwen van figurinen
Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Afar Girl

Bericht door Gijs » 05-10-2011 16:20

Laatst heb ik een mooie ruil gedaan met Jimmy.
Daarin zat deze buste die toch wel ongelofelijk prachtig is.
Met uitzondering van 1 hele kleine fijne naad onder haar oksel was hier geen opkuiswerk aan.
Na een laagje primer kon ik aan de ogen beginnen.
Dezelfde combinatie als altijd: 1/2 sunny skintone en 1/2 wit. Deze keer met gloss varnish erin.
Nadien de donkere lijn (simulatie bovenste wimpers) geplaatst met SS camouflage blackbrown.
Nadien in acryl de ogen. Eens deze basis gelegd was ben ik overal overgegaan met olieverf.
Voor de kleur van de ogen heb ik voornamelijk burnt sienna met napels geel gebruikt. Voor de donkere delen gebruikte ik raw umber (rand ogen + pupil).
Ik gebruik nooit zwart in de ogen omdat dit nogal een starende blik geeft.

Om de ogen vrouwelijker te maken heb ik de pupillen vergroot. Ook heb ik ze laten aansluiten met de bovenste oogleden. Wanneer je namelijk gewoon twee puntjes in het midden van het oog zet krijg je ook weer zo een perverse, starende blik (en die blik hebben wij alleen door naar haar te kijken, niet omgekeerd).
Onderaan het oog is een vleeskleurige lijn. Dit om de highlight die op het ooglid zal komen af te scheiden van het oog. Anders lijken deze kleuren in elkaar over te vloeien wat een lelijk, vergrotend effect geeft.
Het gesmodder van een stuk van die lijn op het ooglid verdwijnt nog bij het schilderen van de huid. Het wegvegen met wat white spirit zou heel het oog om zeep kunnen helpen dus die laten we gewoon mee indrogen zodat we het later kunnen overschilderen.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
What we do is art, not just painting.

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 05-10-2011 22:05

Is dik in orde, ogen zijn zeer geslaagd Gijs
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

Sven De Pauw
Clublid
Berichten: 105
Lid geworden op: 19-08-2010 10:45

Bericht door Sven De Pauw » 06-10-2011 21:34

Mooi Gijs, al heb ik er zelf nog ni zoveel verstand van.
Ik breng morgen ook een figuurtje mee, zei het wat kleiner dan dit :-)
nl een rifle man batle of the bulge.

Is er iemand bereidt om mij hiermee wat op weg te zetten?

tot morgen

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 06-10-2011 21:41

Doe ik wel. Ik breng mijn gerief mee. Zelf breng je best een stel goede borstels mee met een fijne punt en doe je wat opzoekwerk rond de kleuren van de uniformen. Als dit niet meer lukt tegen morgen, geen probleem. We kunnen al met het gezicht beginnen.
What we do is art, not just painting.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 09-10-2011 08:14

Is het nog gelukt met de kopjes Sven? Tevreden van het resultaat dat we vrijdag hebben neergezet?
Post zeker eens je eigen werk in de rubriek van de figuren hè.
What we do is art, not just painting.

Sven De Pauw
Clublid
Berichten: 105
Lid geworden op: 19-08-2010 10:45

Bericht door Sven De Pauw » 09-10-2011 15:21

Hey Gijs, 'k heb spijtig genoeg nog niet kunnen verder doen.
Dochter (baby) enzo in huis he, en nog vele dingen die moesten gedaan worden.
Zodra ik de tijd heb, vlieg ik er terug in :)
Ik ben heel tevreden over 't resultaat, idd bij het uitdrogen, verbeteren die kleuren nogwa.
Ik hoop da je volgende keer nogwa tijd voor mij vrij hebt om wa verder te doen aan zijn uniform. 'K zal zien dat ik daar wa kleurreferenties over vind en wanneer ik zelf iets schilder, zet ik er zeker e foto'ke van op de site.
Eerst volgende keer dat ik kan komen is op 4 November 2011.

Ps : ken jij soms enkele nederlandstalige sites over figuurtjes schilderen, waar ik iets zou aan hebben.
De bedoeling is om te beginnen met kleintjes, zoals die dat we begonnen zijn, en ni meteen grote zoals jij en Luk doen.

tot later

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 09-10-2011 23:30

Hey Sven,

Rustig oefenen op hetgeen waar je je goed bij voelt. Grote schalen vragen inderdaad een andere techniek.
Goede Nederlandstalige websites ken ik niet.
De twee enige goede die ik ken zijn www.timelinesforum.com en www.planetfigure.com, maar die zijn Engelstalig.
Veel kijken naar anderen hun werk helpt ook. Daar leer je veel uit.
Zal volgende keer zeker nog tijd vrij maken. Zorg jij nog voor enkele goede borstels? Het is heel belangrijk dat de punt niet splitst.
What we do is art, not just painting.

jimmy tinel
Clublid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22-04-2010 12:24

Bericht door jimmy tinel » 11-10-2011 11:17

heel knap
aan u iets leveren is een plezier want ge maakt er altijd iets mooi van :lol:

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 11-10-2011 19:12

Awel Jimmy, dat doet mij nu echt plezier se :-)
What we do is art, not just painting.

Sven De Pauw
Clublid
Berichten: 105
Lid geworden op: 19-08-2010 10:45

Bericht door Sven De Pauw » 11-10-2011 22:14

Hallo Gijs,

Heb gisteren nogwa geoefend op die andere mannekes die ik vorige keer bijhad, maar 't staat mij ni aan :-(

Die zijn nog slechter gesculpteerd dan ons manneke da we samen gedaan hebben en ik krijg die ogen ni goed.
Da zijn juist 2 zwarte (veel te dikke) bollen.
'k heb er nog geen foto's van, maar kzal ze u eens in 't echt laten zien.
Probleem is da , nikeer da ge fout zijt, ge da ni geretoucheerd krijgt, want hoe meer ge het teveel aan zwart probeert weg te wrijven, hoe grijzer gans hun gezicht wordt.

Plaats reactie