Demo

Alles wat te maken heeft met het bouwen van figurinen
Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 03-03-2012 22:36

ik vond de scheepsvloer heel goed gedaan Gijs.
Volgende keer volg ik mee :wink:
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 07-03-2012 21:30

Dit is het resultaat van twee uurtjes geduldig werk:
Afbeelding
What we do is art, not just painting.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 28-03-2012 18:23

Hoi allemaal,

Even het werk van vorige keer op de club tonen.
Allereerst heb ik de boeg van de boot geïnstalleerd. Deze komt van een andere kit, maar kan hier perfect dienen.
Aan de onderkant van de boeg zat twee kleine bolletjes om te bevestigen in het grondwerk van de andere kit. Met deze bolletjes heb ik een afdruk gemaakt in het houtwerk. Hierna heb ik zowel in de boeg als in de sokkel gaatjes geboord van 0,9 mm. Dankzij deze afdruk kon ik mezelf veel pas en meetwerk besparen. Nadien pinnetjes erin. In boven en anderkant ongeveer één centimeter en dan vastgelijmd met twee componenten lijm. Door de zwaarte van de boeg toch maar liever het zekere voor het onzekere genomen en geen secondelijm gebruikt. Dit zou kunnen afbreken na verloop van tijd. De romp heb ik dan vanachter wat moeten "verlengen" met magic sculp. Anders zou het lijken dat de romp steunt op de vloer en dat zou niet meer kloppen.
Hierna kon ik de figuur positioneren. Achter de figuur komen nog wat touwen en eventueel tussen de touwen een kleine muis.
Voor onder zijn voet zijn er nog verschillende opties: een kanonsbal, een kanon dat dwarsligt (geeft een leuk artistiek effect maar is niet super realistisch) of een kleine omgevallen whiskey-ton waaruit whiskey loopt. Deze laatste geniet mijn persoonlijke voorkeur dus ik vermoed dat dit het zal worden.
In de figuur zelf zit eveneens een pinnetje. Dit ook om te voorkomen dat de figuur ooit van zijn sokkel valt.
Bij deze wat foto's.

Vrijdag op de club wordt hij nu écht geprimed (ik mag mijn haardroger niet vergeten!!!) en ook het gezicht geschilderd. In acryl... Eens zien wat dat zal geven.

Na 5 minuten wachten om 1 foto van 170kb te uploaden bleek er niets te gebeuren. Internet doet hier wat vreemd. Ik probeer straks nog eens opnieuw...
What we do is art, not just painting.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 29-03-2012 07:14

Het werkt weer, oef!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
What we do is art, not just painting.

Plaats reactie