Kingdom of Two Sicilies 1754

Alles wat te maken heeft met het bouwen van figurinen
Plaats reactie
Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Kingdom of Two Sicilies 1754

Bericht door Gijs » 11-02-2012 18:04

Nieuw projectje. Stak al een jaartje mijn ogen uit, maar de complexiteit van het figuurtje stak me wat tegen. Omdat dit figuurtje zijn armen voor zijn borstkas houdt, leunend op zijn geweer, maar er achter zijn armen nog een ruimte is (waardoor ik die ruimte moet schilderen) kan ik zijn armen niet bevestigen vooraleer die ruimte geschilderd is. Geen probleem zou je denken: schilder heel den boel apart en plak die armen er dan gewoon op. Feit is dat er een heel klein gleufje is wanneer je de armen monteert. Plan is dus nu: alles primen, buik schilderen, armen monteren, wat opvullen met magic sculp (magic sculp vereist geen primer dus super handig!) en dan pas aan het blauw van zijn vest beginnen (normaal zou ik eerst het blauw gedaan hebben en dan pas zijn buik, maar ja... dat gaat dus niet). Wat ik bedoel met die gekruiste handen zullen jullie binnenkort wel op foto's opmerken. Hieronder de foto's van wat gedaan is: gezicht, ogen en hoed. Haar en snor moeten nog gebeuren.
Klein detail: dit was de 6e keer dat ik zijn gezichtje probeerde te schilderen. De eerste 5 keer was ik niet tevreden. Nu probeer ik mezelf ervan te overtuigen dat het goed is. Masterniveau nog niet, maar mag niet klagen.
Oh ja de schaal: 54mm. Lang geleden dat ik zo een kleintje gedaan heb!!!
(2 jaar...)


AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
What we do is art, not just painting.

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 15-02-2012 17:05

Snor, haar en wenkbrauwen geschilderd. Door de wenkbrauwen krijgt hij nu wel een iets droeviger uiterlijk. Dit was eigenlijk niet de bedoeling, maar stoort niet omdat de figuur nu wat dromerig voor zich uitkijkt terwijl hij op zijn geweer leunt.

AfbeeldingAfbeelding
What we do is art, not just painting.

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 15-02-2012 18:48

Gijs schreef: Door de wenkbrauwen krijgt hij nu wel een iets droeviger uiterlijk.

Hij kijkt als een koe naar een trein die voorbij rijdt, hmm nee, toen waren er nog geen treinen.
Meer als een ezel naar een bussel wortelen. :twisted:
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 16-02-2012 07:01

Bedankt voor deze poetische uiteenzetting luk :D
What we do is art, not just painting.

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 16-02-2012 16:30

Luk schreef:
Gijs schreef: Door de wenkbrauwen krijgt hij nu wel een iets droeviger uiterlijk.

Hij kijkt als een koe naar een trein die voorbij rijdt, hmm nee, toen waren er nog geen treinen.
Meer als een ezel naar een bussel wortelen. :twisted:
Patrick, Dominique, kunnen we hem niet mee verwerken als standbeeld in ons station van Heverlee, daar komen treinen voorbij :lol: :lol: :lol:
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

Dominique Beerts
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 05-06-2010 10:31

Bericht door Dominique Beerts » 16-02-2012 20:54

Geen probleem Luk, we hadden eigenlijk nog wat garnituur nodig voor rond het station :lol: :lol:
Groetjes,
Domi.

RonBollen
Site Admin
Berichten: 385
Lid geworden op: 23-12-2009 16:53

Bericht door RonBollen » 16-02-2012 21:29

sla, tomaten, wortelen...
Draft beer, not people

patrick Aertgeerts
Clublid
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-12-2009 18:16

Bericht door patrick Aertgeerts » 17-02-2012 10:17

RonBollen schreef:sla, tomaten, wortelen...
Het is elke zondag markt voor het station, vandaar :roll:

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 24-02-2012 17:30

Voila se mannen, nu kunnen jullie je al een beter beeld vormen van hoe dat standbeeld bij het station van Heverlee er uit gaat zien :P Gezicht is nog een keer of drie opnieuw gedaan. Nu zal het moeten dienen. Man, ik haat olieverf!
Blauw van vest is maar een basislaag. Gaf me een beter idee of de witte tinten zullen passen bij het geheel.


AfbeeldingAfbeelding
What we do is art, not just painting.

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 26-02-2012 14:12

Gijs schreef:Voila se mannen, nu kunnen jullie je al een beter beeld vormen van hoe dat standbeeld bij het station van Heverlee er uit gaat zien :P


AfbeeldingAfbeelding
Dat was misschien zo in Rome en Griekenland maar in Belgie en zeker aan het station van heverlee, hebben standbeelden altijd armen.
Gijs doe daar dus iets aan aub :( :cry:
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

Plaats reactie