Colt 45

Alles wat te maken heeft met het bouwen van figurinen
Plaats reactie
Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Colt 45

Bericht door Luk » 25-11-2012 10:49

Uit nieuwschierigheid heb ik iets geschilderd wat niet echt mijn gewoonte is.
Het is een 75 mm figuur van "Scale 75" geworden.
De basis is gemaakt van balsahout, verouderd met washes van Ruw Umber en zwart.
Eerst wou ik de figuur op een normaal sokkeltje zetten met een klein houten vloertje, het is echter wat groter uitgevallen dan voorzien.
Door een trap weer te geven moest er ook een steunbalk naar het dak aan te pas komen, deze stoort licht het zicht op de figuur wat sommige mensen hinderlijk vinden.Ik ben er nog niet helemaal uit en de kans bestaat dat ik hem alsnog monteer op een kleinere sokkel.....we zien wel.

De leren lange jas is geschilderd in Acrylic met nadien een wash van olieverf.
Het gilet is acryl blauw + licht groen
De broek is in zwarte acryl om een verschil te geven met de boots die in olieverf geschilderd zijn.
Er is wel wat scupteerwerk aan de aansluiting van het bovenste en onderste deel van de lange jas, ook de aansluiting van de schietarm vraagt om Magic Sculp.

Afijn ik ben redelijk tevreden over het resultaat maar voel me toch beter bij bustes.

De volgende is de "Waist Gunner" van Young, die ondertussen ook al af is en wat de volgende topic zal worden.

Graag jullie eerlijke mening over het probleem met de compositie.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 25-11-2012 21:45

Over die paal zal nog veel gdiscussieerd worden denk ik. Ik zou hem laten staan. Misschien kan je wel nog meer aandacht trekken naar de figuur door voor hem nog iets interessants te leggen. Een hoopje hulzen, meer speelkaarten, wat stro, een hoed aan flarden geschoten, ... Ik denk dat je dan ook minder het gevoel zal hebben dat de sokkel te groot is.
What we do is art, not just painting.

Plaats reactie