Templar knight of Jeruzalem

Alles wat te maken heeft met het bouwen van figurinen
Plaats reactie
Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Templar knight of Jeruzalem

Bericht door Gijs » 09-06-2013 16:45

Jaren geleden was ik hier al eens aan begonnen. Ik probeerde het op de Cartacci-manier. Voorschilderen in acryl, overschilderen in olie.
Na ongeveer een 15 uur werk had ik het een klein beetje verprutst. Alle verf eraf en twee jaar laten staan. Op die tijd bekoelt frustratie wel. Plots kreeg ik weer heel veel zin om dit figuur te maken. Een paard is wel weer een fameuze uitdaging (daarom dus dat mijn volgende figuur eens echt iets relax wordt). Eerst een humbrolbasis gespoten, nadien met olieverf erover. Dat heeft zo'n drie namiddagen in beslag genomen. De riemen met de cartacci-kleuren voor rood (heel eenvoudig).
Het gezicht van het figuur was ik al eens begonnen in olieverf. Maar de linkerkant heeft een groef dat de rechterkant niet heeft. En de olieverf werd al snel niet meer oké door dit te willen simuleren. Te veel verf, overblending, ... Ik was niet helemaal overtuigd (ook al was het niet slecht). Gewoon net niet goed genoeg.
Vrijdag op de club op mijn gemak de ogen geschilderd en vandaag (ik voelde dat het een goede dag was) zijn gezicht in acryl. Voor zo'n kleine oppervlakte werk ik nog altijd liever met acryl. Als je dan even de juiste kleur niet gebruikt ga je er gewoon over. Bij olie is het meteen een vettige plas waarin je zit te draaien met je borstel. Voor het eerst ook gebruik gemaakt van een kant en klare set van andrea. Resultaat valt heel goed mee. Ben er blij mee. Twee uurtjes werk. Heel sterk gecontrasteerd, maar dat mag wel eens bij mij :-).
Details lijken op de foto nogal scherp, maar op het figuurtje zelf lopen de kleuren mooi ineen. Een beter beeld van het gezichtje heb je eigenlijk als je de foto niet vergroot in een ander scherm, maar het gewoon bekijkt hieronder in de kleine versie. Je moet weten dat zijn gezichtje eigenlijk maar een centimeter groot is, dus....

Hier de foto's.
Groetjes, Gijs


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
What we do is art, not just painting.

Luk
Clublid
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-12-2009 01:57

Bericht door Luk » 09-06-2013 19:03

Paard is heel knap, het gezicht van de ruiter is ook OK.
Zal zeker een mooi stuk worden.
Wat heb je met het blauw gedaan in je mengpalet ? :?:
"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

Gijs
Clublid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26-12-2009 09:57

Bericht door Gijs » 09-06-2013 23:00

Zijn ogen :-)
What we do is art, not just painting.

Tim Smets
Clublid
Berichten: 131
Lid geworden op: 26-12-2009 17:37

Bericht door Tim Smets » 16-06-2013 18:58

Lovelèh!
****SPONSORED BY JEANKE****

t'es naa de moment veu een goei sigaar!!

Plaats reactie